Hallå där mina matematiska vänner!

Hur ska jag tänka?
Jag menar angående om det blir en flicka eller pojke, den lilla krabaten vi väntar på...

De som gissat kön på båda våra bebisar får ju snart veta om de hade rätt eller inte. Ja, de vet ju redan om de hade rätt eller fel angående Elma, men ändå. Frågan är nu hur stor chans man egentligen hade att gissa rätt? Det finns ju två alternativ per mamma så att säga. Det kan bli en flicka eller en pojke, kan vi acceptera det så långt? 50% chans att gissa rätt....... Ja det blir ju till och med 50% chans att gissa fel också för den som vill anmärka på det :-P Likadant i fall nummer två. Flicka eller pojke, 50/50. Då har jag för mig att om man har 50% chans i fall nummer ett och 50% chans i fall nummer två och lägger ihop det så blir det 25% chans totalt, på de båda fallen tillsammans. Men gissar jag pojke när det blir flicka och flicka när det blir pojke då blir det ju hur som helst 100% fel. Haha. Gissar jag däremot på att det blir två av samma kön, t.ex. två flickor, hur stor chans har jag då att åtminstone ha hälften rätt? 75%, 66% eller blir det ändå bara 50%??  Nej det här blev för klurigt för mig..... Och gissar jag rätt i fall nummer ett, men fel i fall nummer två så har jag ju fortfarande 50% rätt i de båda fallen tillsammans. Vad blev det för kön då???? Däremot om jag ser det som att det kan bli två flickor, två pojkar, eller en flicka OCH en pojke, då har jag helt plötsligt ungefär 33% chans att jag har rätt. Det är ju nästan fusk! Men hur ska jag se det nu då, vad borde jag gissa på? Kan ni hjälpa mig, mina kära matematiska vänner? Har ni nån känning? Flicka eller pojke? Vad tror ni???? Jag vågar inte tala om hur stor chans ni har att gissa rätt, för minns jag inte fel så kan det komplicera att av alla barn som föds är 51% pojkar och 49% flickor *puh*..........

Ni som inte orkade läsa igenom det här snurriga inlägget utan hoppade direkt till bildtexten kan väl våga er på en ren och skär gissning i alla fall!! Blir det en pojke eller en flicka? Våga stå för det ni tror på!
Det gör inte jag... ännu.... men jag kommer säkert tycka att jag hade rätt när den lill* väl kommer ut! :-D

Kommentarer
Postat av: Annika

Jisses, då börjar låta som mig, de där är ett typiskt annika-inlägg. Det kommer att bli en pojke, de vet jag på något konstigt sett. Hade rätt på Elma, Stina, och 3 andra ungar så jag tror min teori håller :-P

2009-04-21 @ 22:18:19
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0