Jag såg dem igår

En vimsade omkring ibilen. En annan i uterummet. De surrade och surrade. Jag trodde nästan jag skulle klara mig undan, men icke! Jag vaknade av beviset, kliande på låren. Två till antalet de också. En av årets mindre efterlängtade premiärer - myggbetten!
En annan premiär igår var grillsäsongen! P, E, jag och morfar satt i uterummet och glassade! Mormor var på Caprice vårkonsert med bl.a. Calle Moreaus, inte så tokigt det heller kantänka...
Elma vaknade kl 4 i natt för omväxlings skull. Hon har ju sovit framåt kl 6 eller ännu längre nästan varenda natt i säkert tre veckor nu. Det är ju fantastiskt, men man får väl räkna med bakslag ibland.... I morse var det dags för mål nummer två vid 6-tiden istället och sedan hade jag svårt att somna om. Ifall det berodde på P:s snarkningar eller att vårsolen behagade smyga sig genom persiennhålen och lysa mig i ögonen förtäljer inte historien.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0