På jakt på YouTube

Idag var jag sugen på lite "ny" musik här hemma. Kom på att det sägs att barn ska bli "smarta" av klassisk musik, så varför inte testa det? Sagt och gjort "YouTube-ade" vi fram lite Bach, Mozart och Händel. Musik som jag inte lyssnat så ofta på, vilket är riktigt synd märker jag nu! Resultatet blev nämligen två harmoniska tjejer här hemma, för som jag sagt förut: en glad Elma är ungefär lika med en glad mamma. Vi njuter i dubbel bemärkelse! Om Elma sedan kan bli "smartare" av detta har väl mindre betydelse, det får vi ju dessutom aldrig veta för vi skulle ju inte ha något att jämföra med. Förstår dessutom inte vad det skulle ha för betydelse att det just är klassisk musik?! Det verkar hur som helst som att vi kan tänka oss att lyssna på denna typ av musiken fler gånger! :-)Det lär väl inte skada i alla fall, åtminstone inte så länge man inte vrider upp volymen för högt..........

Här ett par bilder från igår. En allvarlig tjej...


Åsså från idag:
Mamma, måste du vara en sån mammarazzi heeela tiden?! Det är sååå tröttsamt. Hihi, jag tänker allt hålla fast din kamera så du bara inte kan fota mera.....

Kommentarer
Postat av: Kicki

Mozart och Bach, humf, hur går det med barnsångerna då? ;-)

2009-04-08 @ 21:33:08
Postat av: Emilie

Inte har vi glömt sångerna heller. Men jag är inte så säker på att min sång låter som musik i Elmas öron :-P

2009-04-09 @ 08:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0