Ute i slasket

Vi kom ju på den BRILJANTA iden att gå runt Sidsjön.... tänkte inte på att det kunde vara snö där. Som att vada i sån där Slush-glass. En decimeter issörja.
Hade kunnat bli bra träning visserligen, men vi blev blöta om fötterna, ångrade oss snabbt och avvek istället på ett sidospår runt ett bostadsområde på en TORR promenadväg istället, under solens värmande strålar dessutom! :-) Ca 10ºC här idag, ända tills dimman kom svepande in över stan som ett regn i horisontalled..... men då hade vi redan gått in och påbörjat tillagningen av påskmiddagen. Laxssoppa och silltårta har vi avnjutit idag med sällskap av mormor, morfar, lillmoster, kusin Annika, faster och farbror. En kladdkaka dessutom. Utan kladd dessvärre :-(. Jag som försökt få till receptet, men skyllde på att den gama ugnen var knasig, nu vet jag inte vad jag ska skylla på. Skulle vara inne 25 minuter i 175ºC. Vi tog ut den efter 17 min. KRUTTORR. Blöööööö. Nej, måste tydligen dra ned gräddningstiden ytterligare. Se där, ett skäl till att snart baka igen då ;-)

      
Måste jag sova mamma? Menar du verkligen att det går lättare om jag glor på de där fjärilarna?



mammas lilla påskkääääring!


 
middagsdukning             silltårta


 
Inget är som en kram med sig själv, man sover så gott då liksom.....


GLAD PÅSK alla!!!! :-)
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Tack för att du skriver så mycket varje dag.

Ibland får jag glimtar av A-K och N-J och Annika också och det är roligt.

När tiden är inne kommer vi och då får vi äntligen träffa Elma också!!

2009-04-10 @ 23:50:42
Postat av: Ann-Mari

GLAD PÅSK till er alla ingen nämd och ingen glömd!

önskar Ann-Mari o Mats.

2009-04-11 @ 19:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0