Gällande sjukvården

Måste kommentera kommentarerna om bemötandet i sjukvården: Jo vi var helt fantastiskt nöjda både med läkaren och sjuksköterskan som vi hade mest kontakt med i Sollefteå! Det bör absolut framhållas, för som sagt, det blir mest bara negativ kritik man hör annars. Men Sjuksköterskan var väldigt informativ och tillmötesgående och gjorde allt hon kunde för att underlätta och förklara för oss där. Läkaren  kändes verkligen ha tid med oss också, lyssnade på våra frågor och besvarade dem bäst han kunde. Mamma tog upp incidenten med ambulansen med honom också. Det var nämligen samma läkare som hade jouren natten då Peter kom in till akutmottagningen.
 
Han blev upprörd över det faktum att de låtit bli att köra in honom och hänvisat oss själva att ta egen bil in till sjukhuset.(Vilket jag inte kunde tolka som annat än att de var rädda att något "mer allvarligt" skulle hända samma natt, eftersom det var så mycket oreda på byn då, och i så fall skulle de inte ha någon ambulans kvar på platsen). Vidare sa han att de borde ha ringt in för att rådfråga läkare innan de tog egna beslut, det är inte deras jobb att ställa diagnos. Han sa faktiskt till och med: "Här kommer de och kör in både det ena och det andra till akuten varje dag, men i det här fallet tycker jag verkligen att det var befogat med en ambulanstransport," Han undrade vad killen hette som hade tjänstgöringen då, men det hade vi ju inte lagt på minnet. undrar om han hade tänkt läxa upp honom jag....
Han sa också att han förstod att vi var upprörda över det inträffade. Fantastiskt tycker jag att han höll med mamma där, det hade jag egentligen kanske inte trott. Imponerad är ordet!........

Återstår nu bara att hoppas att vårdpersonalen i Sundsvall inte drar ned vårt samlade betyg av denna sjukhusvistelse

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari Lind

Så skönt att Peter fick komma till hemmasjukhuset,men för oss var det inget problem om ni hade behövt stanna någon dag till,vi hörde inte ett knyst av Elma på hela natten.Vi hoppas nu att Peter får den vård han behöver,för jag A-M som vistats på sjukhus i vinter har inget negativt att komma med från sjukvården i Sollefteå och S-vall, men då gäller det cancerbehandling,och ni tog ju hand om mig då jag var på strålbehandling i fem veckor på S-valls sjukhus så tack för det ni.

Kramar ifrån Ann-Mari o Mats

2009-08-18 @ 00:10:35
Postat av: Johanna

Kul att höra att ni är nöjda med vården, det är så roligt att läsa om gott bemötande någon gång också! =)



Hoppas Peter kryar på sig snart, och om du har några funderingar om stort eller smått ang. vården så hör av dig så kanske jag kan svara!?

Man ska inte vara rädd för att ställa dumma frågor, för vi vårdpersonal blir ofta lite för "teoretiska" när vi förklarar!



Kram så länge, Johanna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0