Lägesrapport söndag

Jag har just kommit tillbaka från sjukhuset. Peter har haft besök av både min och sin familj där idag. Själv är han sliten. Febern har kommit tillbaka. Det hade den i och för sig gjort redan när han åkte in, men imorse var den uppe på 39 grader igen och det har de ingen förklaring på ännu. Om det är CMV-viruset från för några veckor sedan som spökar fortfarande (det kunde sitta i några veckor, enligt provsvaret vi fått hem, och som jag fått uppläst av min syster via telefon idag) eller om det finns någon annan orsak till den. Orkeslös är andranamnet på min make idag hur som helst. Orkar sitta upp, men inte så mycket mer. Jobbigt att se honom så sliten ska sägas. Många tankar är det som bubblar i huvudet fortfarande, både på honom och mig. Hur det kunde hända och hur det blir i fortsättningen, pyssel med medicin, sjukskrivning m.m den närmaste tiden och viss oro inför framtiden också kanske. Jag ska försöka plita ned en del frågor på papper så vi kommer ihåg dem imorgon. Läkaren går ronden vid 10-snåret och vi skulle troligtvis få en pratstund med honom/henne efter det.

Vi tackar så hjärtligt för alla hälsningar vi fått via blogg, telefon och sms! De värmer ska ni veta! :-)
 

Kommentarer
Postat av: ingela

Hoppas han får må lite bättre idag.

Kram Ingela

2009-08-17 @ 07:53:45
Postat av: Acca

ja de ska bli kul att få börja simma med det små...skönt för dej att få nått "roligt" att tänka på, man behöver komma bort lite för att samla kraft för att orka ta hand om liten samt att stötta sin älskade! men du ska se allt kommer ordna sig till de bästa även om de inte kommer bli som förut kanske,men nära!men man blir så rädd när de händer och man känner sig så hjälplös...miss hur de kändes då min mamma fick stroke och bodde i degerfors och jag här....kommer du köpa badbyxor av henne eller har du redan? ska vi samåka? vi har ju satt in nya stolen men han kan fortfarande sitta i babyskyddet så för mig spelar de ingen roll hur vi gör...kram kram

2009-08-17 @ 11:41:18
URL: http://acccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0