11 månader!

Tiden har inte direkt slutat att rusa iväg. Jag kan fortfarande känna som om det vore precis igår, hur nervös vi var för ett år sedan nu, för att vi skulle få en bebis i julklapp. Vi ville hellre ha en i nyårspresent, tidigt in på det nya året om vi så säger. Och vi fick ju vänta ett tag ytterligare. Jag jobbade sista dagen den 23:e, om jag inte minns fel. på jobbet pustade de över minsta knäböjning jag gjorde och höll tummarna att de skulle slippa bevittna en förlossning. ;-)

Jag vet ju att det var mitt livs längsta månad, från den dagen jag slutade jobba till den dagen då Elma föddes. Jag är inte riktigt säker på att det kommer kännas likadant i år om vi säger så. Tänk vad mycket som hänt under detta år ändå. Det är ju nästan ofattbart hur mycket man utvecklas som liten. Annat är det med en annan. Jag känner mig fortfarande som typ 21, det verkar liksom inte som att man utvecklat sig något i ålderns bemärkelse. Sedan att livet har bjussat på sin bästa present nånsin, och hur man ändå förändras som förälder, det är en helt annan femma.  Jag kan liksom inte undgå att bli förvånad varje gång jag tror att jag är yngre än min lillasyster ;-D.


Slut på pladdret nu. Här kommer återblicken!

Nyfött gogryn!


1-månads charmknutta


2 månaders gla´fis


3-månadersmisstänksamhet?


4 månaders bubbelsnutt


5-månaders busgryn


6-månader, märkt av sömnen


7-månaders söttös med huckle!


8 månader och dags för mössa!


9-månaders nöjdis


Nyfiken i en 10-månadersstrut


11-månader och kan redan gammelmorfarvinken! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0