Allting är vitt, vitt, vitt

Vi gick hemifrån kl. 09.00. Prick. I våra svarta ytterkläder. Kom hem strax efter halv ett på eftermiddagen, och såg ut som snögubbar i klassiskt vitt. Det snöar och snöar och snöar. Trevligt, trevligt! Det här  har vi väntat på, lite ljusare tillvaro liksom. :-) Det är möjligtvis dagar som idag som man faktiskt tycker att det är lite skönt att inte ha ett hus med tomt som måste skottas för att man ska kunna komma ut genom dörern. Hm, eller, nja, riktigt sp mycket snö är det nog faktiskt inte ännu, bara nåt par centimeter, men man kan ju försöka vara glad ändå.....

Elmagumman sa inte ett pip när sprutan stacks i låret idag. Tittade på den lite nyfiket, och såg ut att ha lust att undersöka den lite närmare, men innan hon visste ordet var så var den borta igen och hon lämnades med ett frågetecken i anstiktet. Vi får väl se om vi attackeras av några biverkningar senare idag, helst kunde de ju få utebli såklart....

Nä nu tror jag vi ska ta oss till viloläge och låta samvetet njuta av dagens dryga två timmar långa promenad. 35 minuter till sjukhuset för provtagning, 40 minuter till vårdcentralen för vaccination och 40 minuter hem igen, plus endel inomhusvankande förstås (Om ni nu tyckte att (35+40+40)min inte riktigt räckte till dryga två timmar :-P)

Kommentarer
Postat av: Acca

vad är de för provtagning? är det med peters lungor? nu ska jag packa det sista, vi ses och hörs när vi är åker i stan igen....kram till er alla!

2009-12-15 @ 18:45:31
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: Acca

ja jag tänkte att de var för nått sånt....javisst skulle vi kunna ha lite hemma julfika...vilken dag passar dej och elma? jag kan nog alla dagar utom 23:je för då ska jag till frissan...kanske kan ha lite knytis fika?med glögg mys kanske??ska vi göra en anmälan i tråden, kan du fixa det tro, jag drar ju imorron å nu ska jag soooova. kram kram

2009-12-15 @ 21:32:32
URL: http://acccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0