Respons!

Idag fick jag ett brev från ambulanssjukvårdens verksamhetschef. Det innehöll hans svar på ett brev som jag sände till patientnämnden med anledning av den uteblivna ambulanstransporten i augusti, när P fick proppen i lungan.

Den verksamhetsansvarige beklagar att vi blivit missnöjda med ambulanssjukvården i detta fall, medger, efter genomgången journal, att det tydligt fanns brister i handhavandet hos den ambulanssjukvårdare vi riktade kritik mot, och att detta naturligtvis inte är acceptabelt. Han påpekar också att verksamheten kommer att använda våra erfarenheter i undervisningssyfte för att belysa vikten av att alltid utföra de undersökningar som behandlingsriktlinjerna kräver.
De har inhämtat en redogörelse från ambulanssjukvårdaren i fråga och vår dialog kommer att återföras till honom.

Det känns som att jag fått ett engagerat svar, de har tagit problematiken i fallet på allvar, underrättat den som gjorde misstaget, de har lärt sig en läxa av det inträffade och får nu möjligheten att förebygga liknande situationer i framtiden. Det var ju egentligen mest bara det jag ville. Jag är nöjd.

Kommentarer
Postat av: Mössan

Ja jag är fast med skitexplorer men nu ser jag iaf headern! SKITSNYGG (Y)

2009-12-02 @ 13:53:58
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/
Postat av: anze

Nu har jag låst upp min blogg igen :) Vi kanske kan ses nån dag till veckan?

2009-12-02 @ 17:16:11
URL: http://anze.blogg.se/
Postat av: anze

Hum ja ons tror jag passar mig bäst! ska till sollefteå på morgonen men borde vara hemma vid två!

2009-12-02 @ 19:01:42
Postat av: Acca

ja lussekatter ska jag baka den 12/12...då får filip busa med pappan...men mamman kan busa lite oxå när degen jäser:) sockerkaka var de som tog minst med tid att göra hemma med filip själv...skorpor har jag aldrig provat göra...

2009-12-02 @ 20:46:49
URL: http://acccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0