Ensamma hemma

Idag är första dagen Elma och jag är ensamma hemma. Uppenbart att hon saknar pappan. Jag också i och för sig. Men det går ganska bra ändå. Vi har mest bara ätit och sovit. Tittat på det otroligt vackra vädret, men inte tagit oss utanför dörren ännu. I skrivande stunder sitter en tröttis i bärselen och sussar gott. Tur vi insförskaffade den här selen säger jag bara. Mina obefintligt tränade armar gillar den otroligt skarpt och Elma gillar den uppenbarligen så pass bra att den fyller den primära funktion vi önskade, nämligen att hon skulle finna lugn i den och slippa vara på "orolighumör". :-)

förresten har "pluggen" ungefär samma funktion har vi upptäckt, se bara!

Före                                   Efter

Mamman e inte helt rättvis, det går ju faktiskt att vara lugn utan plugg också :-)


Hälsningar med posten har vi fått också, En gratulation från Karin som rapporterar från en skidweekend i St Anton! Lyx lyx! Nog för att vädret e fint här hemma också men visst ser det bra härligt ut!


Och så en gratulation från Emma! Tack tack!


Till sist en vinterbild från balkongen här hemma!


Ne, nu tror jag att jag ska  knäppa loss pyret från min mage och se om man kan hinna ta en dusch innan hon vaknar....

Kommentarer
Postat av: Elina

Åh så gosiga kinder Elma har! Jag vill hem och gosa...

Det ser inte ut att vara lika mycket snö hos er som här uppe i Umeå, men fint väder verkar ni ha i alla fall.

2009-02-09 @ 18:41:43
Postat av: Acca

hej!haha så stor nappen såg ut, men så söt hon är ändå! vi ses imorron!!kram anna-carin

2009-02-09 @ 19:28:23
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej Eme! Kul att kortet kom fram, men - vi var där en hel vecka och förlustade oss i skidbackarna, en weekend kommer man inte långt med ;)

Saknar er, hoppas vi ses framöver. Kramkramkram/K

2009-02-10 @ 08:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0