Förmiddag på stan

Eftersom pappan klagat länge nu på sina glasögon som bara halkar ned på näsan bestämde vi oss för att åka ned på mitt jobb så jag kunde fixa dem. Där var det fullt med folk och det riktigt kliade i fingrarna att svara i telefonen som ringde hela tiden, men jag lyckades hålla mig efter lite förmaningar från Peppe om att jag faktiskt var ledig. Elma sov hela besöket och var inte särskilt social med mina arbetskamrater som fick nöja sig med att kika ned på lillskruttan i vagnen.
Efter det tog vi en kort runda på stan. Vi fastnade ett bra tag hos faster på innergården där hon satt och fikade med andra gravida och nyblivna mammor. Jag hade gärna varit med men sitta är inte min favoritsysselsättning ännu. Ska vila upp mig några dagar till först så får vi se...
Inte förrän vi kom hem vaknade Elma, fick lite mat och sedan somnade både mor och dotter och vaknade inte förrän ett par timmar senare... Ujuj. Man blir lite pannkaka i huvudet av att sova på dagen, men skönt var det!

Idag kom det fler gratulationer på posten! Från Gammelmormor i Västerås och från Kerstin och Danne i Enköping!
( Tänk Kerstin att det till och med fanns ett kort med solstrålar på! :-) Så sött! )


Just nu tillbringar Elma tid på sin favoritplats, på pappas bröst! Där är hon så nöjd, så nöjd, pappas flicka! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0