Lilla mamma och syster yster

har varit och hälsat på mig nu på senförmiddagen. Mamma som hoppar (eller linkar kanske snarare) på kryckor igen.
Syrran, som tagit långhelg efter sina tentor uppe i Umeå och kommit hit för att hoppas få se en bebis snart, ställde upp som "sjuktaxi" till VC för att mamma skulle få höften bedömd. Den vänstra alltså. Hon hade ont i högra höften halva hösten och hann väl nästan bara bli bra där, så satte det sig på andra sidan istället.... pust! Ska utredas nu igen om det är nåt inflammatoriskt, eller om det är nån nerv ikläm eller vad det kan vara. De blev kvar länge på VC hur som helst (där är de väl sällan så snabbjobbade antar jag, först vänta på att få komma in, sedan vänta på att läkaren ska tycka nåt, sedan vänta på provtagning...) så de hann bli hungriga och kom till mig på lite fika sedan. Kiwismoothie- verkade uppskattas! :-)
När de åkte hem igen fixade jag lite i badrummet. Fick damma skötbordet lite, det har stått där och väntat ett bra tag nu. Vi gjorde det i höstas, Peppe och jag. Eller mest Peppe, jag var med och snickrade också, men måla kunde jag inte för färgen luktade uerkh, och var säkert inte särskilt hälsosam att andas heller! Men jag har ritat det iaf! Fanns inget köpealternativ som vi kunde använda tyckte vi, för den enda platsen att ställa det på var just på tvättmaskinen, och det var en massa kranar och slangar bakom så det gick inte bara att ställa nåt ovanpå, för då skulle det vara ganska stor risk att det skulle ramla ned. Nej det blev till att vara lite kreativ själv istället, här är resultatet:


Njuter just nu av den soliga dagen. Fortfarande inomhus tyvärr. Vet inte om jag ska våga mig ut på halkbanan här ute en dag till den här veckan. Tror jag låter bli, även om det ser lockande ut med den alldeles klarblå himlen....

Funderar på det här illamåendet igen också. Fortsätter att skölja över mig till och från. Hur länge ska man behöva vänta på riktig effekt egentligen? (Jaja, jag vet att jag tjatar men det är ju det här jag sysselsätter mina tankar med hela dagarna. Fundera, känna efter, känna efter en gång till. Hoppas, misströsta, hoppas igen.. ja ni förstår...)

Kanske behöver lite lunch nu för jag blir ju bara mer kinkig när jag e hungrig....

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Du glömde säga att jag målade ett lager på skötbordet också! ;)

2009-01-15 @ 23:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0