Plocka, städa, röja....


Jag vet inte riktigt var man drar gränserna mellan ovanstående benämningar, men vi har hur som helst hållit till i närområdet av dessa verb de senaste dagarna.
För vad göra en semesterdag med utomordentligt trist väder?
Jo, ordna med lite ordning i hemmet såklart.... Kunde tydligen inte komma på nåt roligare i alla fall, så vi har rensat nere i vårt förråd. Jag hade gruvat mig två år, och så klarade vi av det på två timmar- inte illa, och det är SÅ skönt att det är gjort! :-)
När vi ändå var igång passade vi på att hjälpa till att sortera ut lite skrot hos farmor och farfar också. Farmor hade Elma i bärselen och det gick galant! Elma var mestadels på toppenhumör hela måndagen.
På tisdagen gick lasset till tippen, och senare på dagen besökte vi en husvisning. Av ett hus vi kom fram till att vi inte ville ha, men det var klart värt en titt i alla fall!
Kvällen spenderades avslutningsvis hemma hos mormor&morfar gloendes på det näst sista avsnittet av morden i Midsomer. Vi ackompanjerades av perfekt TV-väder nästan hela dagen med regnet smattrande mot rutorna så det var ju inte mer än rätt att vi faktiskt fick utnyttja det också, eller hur?!

Av förhoppningsvis förståeliga skäl har inte kameran varit så aktiv, senaste tiden, men ett par bilder bjussar vi på i alla fall! :-)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Bra med uppdatering :-) Jag sitter på jobbet ganska ensam, alla har ju semester. Roligt att läsa bloggen då. Å jag ska jobba en vecka till :-(

2009-07-08 @ 12:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0