En dag i skuggan

Vi var en sväng på stan igår, fikade med familjen Stengard igår vid lunchtid. Sedan tog pärlan och jag bussen hem till mormor och morfar. Detta trots att det inte var någon hemma där.  Elma väntade tålmodigt medan jag fixade vatten i den uppblåsbara lilla poolen jag införskaffat dagen innan. Upp med ett sol/vindskydd, och vips så hade vi värsta badparadiset på gräsmattan. Vi låg och slappade i skuggan, tog oss ett par bejublade dopp i det blå och bara myste hela eftermiddagen.
Riktig sommar det, när man får lata sig i värmen, tycker jag!

Här några uppladdade bilder ur mobilkameran:

(Nej, skruttis är inte så röd som det ser ut, hon är i det närmaste blekvit, varför solskyddets färg reflekterar sig på henne.....)

En bild från promenaden över ängen häromdagen, samt en återblick på en nyfödd liten pingla. Drygt 5 månader sedan nu, uj så fort det går! (Ja, jag vet att jag har tjatat om det förut, men det händer ju verkligen SÅ mycket på SÅ kort tid, kan inte låta bli att förundras över det fortfarande...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0