Gamla bananer

Jag förstår INTE hur man kan klämma  i sig en banan som överlevt från trästockstillståndet mer än max ett par dagar.
Uuuurk! Nej usch å fy för sliskiga, slemmiga, söta konsistenser som sådant!
Så till det konstiga. På något underligt, mystiskt sätt går det helt plötsligt mer än väl att få i sig samma produkt i varmt utförande. Skumt eller hur, men slemmiga, sötsliskiga, friterade bananer är alldeles toppensmaskigt!
Nu är jag inte ägare av någon fritös. Inte någon av mina närmaste heller, (som tur är, inser jag) men ett annat, för mig, helt ok sätt att sätta i mig övermogen frukt, av det gula, böjda slaget, är att stoppa dem i en kaka. Dagen har tillbringats med att producera inte mindre än fyra objekt av detta slag. Jag har dock - till min egen stora förvåning- endast provsmakat en av dem... ännu...

Ledsen att göra er besvikna på att det blir ett bildlöst inlägg ikväll, jag har tagit några bilder idag, bl.a. på Elmas och min grötstund mitt på dagen, men de är kvar hemma i kameran (jag sitter just nu vid lillmosters dator) så kanske får ni ta del av dem senare ikväll.... ja, eller kanske snarare imorgon förresten, vi e hemma med morfar här (mor och syster har dragit norrut ikväll) och pumsan ligger å slafar, så jag skulle sätta en slant på att vi blir kvar här ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0