Lämnat bilen i vana (?) händer......

Imorse tog jag Elmaskruttan i bilen och åkte till verksta´n för att lämna in bilen. Bromsarna vibrerar nåt förbajat och det är helt enkelt inte kul att åka runt så. Häromdagen fick man ju ett litet men ack så välkommet tillskott iform av SKATTEÅTERBÄRINGEN så det gäller ju at hitta på sätt att slänga ut de små slantarna igen fortast möjligt. Bilen brukar vara ett säkert kort när det gäller att ta vara på en sådan chans, så idag var det som sagt dags.
Peppe hade bokat tid. Bara för mig att lämna bilen, å nyckeln å sen dra hem Elma i vagnen igen.
De verkade dock lite upptagna på verksta´n när jag anlände, gubben som skulle ta emot mig fick telefon så min koncentration fastnade i att överhöra ett samtal mellan två blåställsklädda herrar i andra sidan verkstadshallen som pysslade med någon annans reparationsobjekt:

-Öhhh, e det här verkligen sån bromsvätska?
-Ja.... jag antar det....
-Men... jag har aldrig sett nån sån här röd bromsvätska förut (frenetiskt läsandes burketiketten)
- Tror du det blev fel? Vad var det förut dårå? (hastigt bläddrande i serviceboken)
-Hm, vet inte, men det luktar ju sånhära...hm... vätska...i alla fall...

Så blev den tredje gubben färdig med sitt telefonsamtal å uppmärksammade min ankomst, varpå jag tyvärr missade slutsatsen av det andra samtalet:
-Du skulle lämna in för bromsarna va?
-Eh, hm... ja..... jag skulle ju det, ja.......

Kan inte låta bli att ha aningens ont i magen över vad som kommer att ske med mina bromsar idag. Kan ju hoppas de känner sig säkrare på att skruva å greja i alla fall........ å att de inte behöver byta bromsvätska på min bil.....

Nu ska vi se om kan slappna av å få sig en blund ett slag. Det var en tuff natt inatt. Jag somnade runt halv två och gumsan låg och skrek över sin onda mage från fem i tre till tjugo över fem, och klockan sju var det dags att stiga upp igen, så både hon och jag kan behöva lite vila känns det som...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0