Morsdag

Ännu en slappdag är lagd bakom mig. Några kronor är också bortspenderade på kläder, BARA TILL MIG. Nä nu ljög jag förresten, P fick sig en skjorta han också. Vi lämnade skruttan hos mormor och morfar å tog oss lite shopping i Birsta istället föra att vara ute i sommarhettan. Det var faktiskt inte så många som hade tänkt samma tanke, de flesta agerade troligen som smarta människor och drog nytta av vädergudarnas härliga humör på annat sätt. Jag har nog aldrig sett shoppingmeckat så folktomt en helg efter löning. Helt otroligt glest med människor! Det gör ju i och för sig bara att jag trivs bättre, slippa trängas i butikerna och slippa kön till provrummen! Dagen innefattade sedan också välbehövd svalka i sommarhettan genom en kulglass i mumsig smakkombination (marsipan-choklad, apelsin-citron och blåbär) ute på Alnö!

I lägenheten trivs vi inte vidare värst såhär års utan försöker nästla oss in hos folk med gräsmatta i så stor mån vi bara kan. Ofta betyder det att vi hamnar hos lilla mams å paps då. De säger visst aldrig nej till besök. Inte till Elma åtminstone ;-).
Igår delade vi platsen på deras altan tillsammans med A-K, N-J, Elin, Gurli o Örjan och njöt av middag bestående av inkokt lax, kokt potatis och kall örtsås! Det är sommar på topp det, mina vänner! :-)

Elma njöt av -dock inte direkt i- solen! Varmt blev det, och att få ett bad var mycket populärt. morfar hittade inte riktiga badbaljan, men det gick lika bra att doppa sig i mormors bakbalja! En nybadad gladis njuter sen hos morfar i den 29-gradiga skuggan


Efter matstund var kusinerna påtagligt intresserade av varandra. Satt och glodde varandra i ögonen ett bra tag, Elma närmade sig för vad som såg ut att bli en kram men ändrade sig snabbt och försökte sno åt sig Elins rosa kjol istället! :-D

Kommentarer
Postat av: Karrro&Oliver.

Vad roligt :-) Du behöver inte ta med något, jag fixar fikat jag :-)

2009-06-01 @ 21:19:09
Postat av: acca & filip

tack tack säger filip! ja tiden går alldeles för fort....kommer du på sången imorron?när åker du till a-k på kvällen?

2009-06-01 @ 22:11:06
URL: http://acccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0