Överraskad

Igår ringde telefonen mitt på dagen. Det var min goa kusin Inger som var istan och ville komma förbi å snusa på Elma en sväng. Jättekul med besök tyckte jag, och Elma med för den delen som det verkade! 
Innan Ingers besök hade jag rensat garderoben på kläder jag inte kan/vill/kommerattkunna ha och när hon åkt hem började jag röja på balkongen. Mormor kom hit och underhöll Elma som var på riktigt solskenshumör! Skrattade högt och ljudligt åt mormors krumbuktanden! :-D
Ute på balkongen fliddes alla trätrallar undan, det sopades och fejades, planterades pelargoner och åts till och med middag där ute. Sedan bar det av till blomsterlandet för inköp av mer plant, och jag hann knappt få ned de sista i jorden innan P kom hem med Taxin från flygplatsen efter en lång dag i Stockholm. 


Nu ska jag återvända till lilla stumpan som jag verkar behöva byta blöja på igen. Stackarn har haft riktig sprutt på magen senaste dagarna, å bajsblöjorna har formligen haglat ned i blöjhinken. vet inte om det är förkylning (dock utan feber i så fall) eller tänder på G. Hon verkar inte må dåligt iövrigt av det i alla fall.
Humöret på topp alltså, även om hon vaknat en gång i timmen sedan kvart i två inatt (ja jag är tröööööött). senare idag blir det fika hos Karoline, efter det föräldrautbildning på bvc, även om bara 50% av elmas föräldrar kan deltaga denna gång, resterande halva ska på jobbinfo i hemstaden... å ikväll går vårrusetr av stapeln. Ni hittar mig LÄNST BAK, förmodligen med en övertrött bebis på ena armen och med andra armen upptagen av att försöka styra barnvagnen i rätt riktining..... Tempo Emse! ... Nä... ett annat år... kanske...

Kommentarer
Postat av: Acca

jaha,ja de hade ju varit kul å fika där med, men synd de var på en babysångstisdag...ja annars har jag anmält 2 men blir bara 1 om du ångrar dej! ja jag vet inte vad jag ska ha...tar nog en tunn långärmad under...men hoppas de skiner upp till kvällen,att de inte blir regn iaf.ses! kram

2009-06-02 @ 08:37:06
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: Emma G

Lycka till på vårruset......vi kanske ses där för jag ska också vara med.....Kram

2009-06-02 @ 17:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0