Prelleprat

Elma vaknade halv fyra imorse, låg sedan och gnydde till och från till framåt halv nio då jag äntligen orkade masa mig upp ur sängen. (Jo jag var ju uppe vid 4-snåret också, efter första amningen, men hade som ingen lust att vakna då egentligen.)
Lite lustigt när vi nu jämförde med A-K och N-J:s lilla pärla som inte somnade förrän klockan 03.00. Ytterligheterna där då, så nära släkt de nu ändå är...
På förmiddagen fick jag sällskap av min kära syster på promenad bort till mormor och där fick vi lunch bestående av Matjes, potatis, gräddfil och gräslök, det är sommar för mig det! :-)
Vid halv tre drog vi till Matfors för att gå igenom kommande dopceremoni med prästen. Lite dejavu från ifjol, men då var det ju vi själva som var huvudpersonerna. Inte lika mycket ståhej och pyssel runt omkring evenemanget i år heller. Vi tar det piano. Skönt!
Ikväll har vi pysslat lite här hemma. Jag har bakat chokladmuffins. Två plåtar(!) Å redan fallit för frestelsen att äta... men bara en... än så länge...
Nu är gumsan ledsen i ögat, måste avlasta pappans öron ett tag nu tror jag.
Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0