Skillnader -och inte

Vi har sedan igår nu blivit ägare till en mini-pc. P har tjatat sig blodig i några veckor och igår tog vi tillfället i akt. Vet inte om han tycker att han får använda vår dator för lite, men nu har vi två tangentknackar platser i lägenheten i alla fall. Ja en som det går lätt att flytta på också förstås. Det var väl också en liten del i tanken inför införskaffandet av den, just att den ska vara smidig att ta med. Det här var alltså skillnad nummer ett igår.
Skillnad nummer två, kom mig att bli än mer märkbar, nämligen införskaffandet av en ny bäddmadrass till sängen. Dyrt var det, men ack så behövligt, min rygg har faktiskt tackat mig redan idag för den underbara idèen! :-)

Vi tog en sväng till Farmor och Farfar igår också. De fick stå ut med en mestadels trött och kinkig, skrikande liten Elma, stackarna. De tyckte i och för sig inte att det var någon större fara med det, framhöll att de var kände igen sig från när P var liten. Evigt underhållande, vankandes å vyssjandes det lilla barnet. Det är min man det, en kinkig liten gosse ;-) Närå, han verkar ha vuxit ifrån det där, till skillnad från sin fru kanske, som stundvis känner sig på riktigt grinigt humör, trots att hennes mamma bedyrat att hon alls inte var besvärlig som bebis. (Måste bara ha förträngt det, menar jag :-P)
Skillnader där också, förutom mellan vår dotter och hennes far då...

Idag är det både bildligt och bokstavligen talat- skitväder. Blött rusk, regn och blåst utanför fönstret.
Geggigt skitväder också för Elma som laddat ur flera gånger i blöjan, redan, idag.

Vi blev lite snuvade på den här helgen. Den tog liksom slut igår. E ju ändå veckans bästa dagar, de man får dela Elma med pappan dagtid, men idag blev han tvungen att åka och jobba. Avundas honom verkligen INTE, även om det bevisligen var rätt dag, vädermässigt, han valde för att hinna klart sitt projekt innan måndag. Kommande vecka blir också hektisk. P är två dagar i Stockholm, sen ska vi förbereda dopet som blir på lördag, samt fixa med mat till midsommarfesten också. Ojoj. Men det är ju kul med förberedelser så det kommer nog gå bra! :-) Blir inte så mycket folk på dopet heller, (trots att vi har dubbeldop) Vi bjöd mest bara närmaste släkten, men det blir nog ändå som vanligt att man gör mat som räcker till i alla fall dubbelt så många som man tänkt. Det verkar ligga i mina gener att inte kunna beräkna matåtgång på ett vettigt sätt,  jag skyller på det i alla fall. ;-)

I skrivande stund har jag plötsligt upptäckt en ny skillnad- ja eller framgång- nä jag måste nästan kalla det bakåtgång kanske, åtminstone bakåtkravel. Jag lade Elma på sin skumgummimadrass här och nu har hon plötsligt ålat bakåt, så hon inte alls ligger på madrassen längre. Här händer det grejer! Oj så fort det går, inte länge sedan lilla knytet kom upp på min mage där i salen på förlossningen tycker jag, men almanackan visar på snart fem månader sedan nu.... 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag känner igen det där med att göra för mycket mat till kalas! Det har jag alltid gjort!

Tack för din blogg och alla fina bilder!

Nu ses vi snart. Jag längtar efter att få träffa de små barnen. Det kan inte hjälpas att jag är lite avundsjuk på Elmas farmor och Elins mormor!

2009-06-14 @ 21:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0