Förvirrad mamma på stan

Jag hade tid för efterkontroll hos barnmorskan kl.10 idag. När jag satte mig i väntrummet slog mig tanken om det kanske var på vårdcentralen jag skulle ha varit och inte i stan på MVC. När klockan närmade sig kvart över blev jag riktigt nervös och skulle just gå och fråga om jag fattat fel men då kom barnmorskan precis så jag kunde pusta ut. När vi var klara ringde jag till morfar och frågade om han ville luncha med Elma och mig. Det var han inte sen att tacka ja till så vi fick oss en indisk lunch på Tandoori. Efter middag gick jag till mitt jobb för att låna toan. Där blev jag kvar i en och en halv timme med massa prat med mina fina arbetskamrater och Elma passade på att luncha hon med. Tog sen en sväng på stan och började med ett besök på apoteket. Tyvärr hade jag glömt vad jag skulle ha i samma stund som jag klev in i butiken. Nedrans amningshjärna!! Fast hade det varit amning jag tänkt på så hade det hjälpt mig komma på vad jag skulle köpa, Det gjorde jag tyvärr inte trots att jag gick runt flera varv i butiken och letade efter nåt som kunde kännas som jag borde köpa. Inte förrän långt senare på eftermiddagen kom jag på att det var minifom jag skulle köpa, det var också därför det inte hjälpte att leta i blindo i butiken - de har dem i kylskåp bakom kassan.....
När jag fortsatte min tur på stan hann jag inte långt förrän jag upptäckte att en av mina för dagen spreulans handskar var borta :-(. Jag vände om i mina egna fotspår och gick tillochmed tre rundor utan att hitta den. Frågade i de butiker jag varit in i men utan lycka......
Men dagen bjöd på glädjeämnen också. Jag skjutsade hem Ingela och blev erbjuden att låna babysitter och babygym!! ÅÅÅH så snällt! Vi som inte köpt nåt än, man blev ju superglad!! :-)
Efter hämtandet av dessa prylar åkte vi till Härnösand för att hämta Peppe. Elma skrek i 5 minuter först i bilen och jag hann precis bli nervös över att det skulle fortsätta ända till Härnösand men då somnade hon och jag fick "kör-ro". Pappas arbetskamrater blev alldeles till sig över besöket och vi kom iväg lite senare än Peter brukar, men det gjorde ju inget eftersom middag serverades hemma hos mormor&morfar! Man blir aldrig trött på matservicen måste jag säga! :-)
Nu har vi spelkväll igen och till fikat vankas- kan ni aldrig gissa va??? Dagen till ära: VÅFFLOR med sylt och glass!! :-)


Nu sitter Elma hos mormors namne tillika kusinfru, Ann-Mari, och stortrivs! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0