Liten rapport från igår...

Det hann jag ju inte med igår kväll, eftersom vi kom hem rätt sent.
Farbror N-J kom och hämtade Elma och mig vid halvtretiden igår eftermiddag. vi fick skjuts till BVC där Elma hade tid för rutinläkarkontrollen som görs vid 6 veckor. Elma fick en OK-stämpel i journalen. :-) Läkaren tyckte hon var duktig på att göra det hon "borde" kunna för sin ålder. Lite mindre nöjd var han kanske med när hon kissade ned honom totalt. Kommenterade något om "värsta Niagara", det tog liksom aldrig slut.... :-D  
Kändes ju lite onödigt att vi varit på viktkoll i fredags eftersom de vägde och mätte henne igår också. Ingen ordning tycker jag! Kan väl inte vara så väsentligt med några dagar hittan eller dittan. Hon hade gått upp 65g från i fredags i alla fall, till 4395g.

När vi var klara på BVC följde vi med N-J och handlade lite, åkte till stan och hämtade A-K och sedan vidare till Farmor och Farfar för att laga middag eftersom Farfar fyllde år (ja, eller, egnetligen fyller han ju idag men iaf)
Sen var vi en sväng på dans i Matfors också, alla 7. Elma fick dansa i farmors knä fram till paus så mamman och pappan fick sig lite egentid också! :-)

Farmor som förövrigt nyss kommit hem från Västerås hade med sig presenter till Elma (igen!...) Både från sig själv och från gammelmormor och gammelmoster. Fina kläder var det i paketen!:

Mysiga bodys från farmor, en söt dress från gammelmormor och tuffa jeans och härlig gul T-shirt från gammelmoster.

Elma sover just nu helt själv igen! Kan man våga hoppas på att hon tänker vara en så pass modig tjej i fortsättning också snart?! Nja, det vågar jag nog inte ännu, men ska nog hålla en tumme för det i alla fall...

Jag sitter annars mest bara här och gör ingenting, d.v.s. räknar med att just DET ska få min hals på bättre humör.
Vi som planerat åka till Stöde, jag hoppas jag känner mig bättre till framåt kvällen!

Dessutom ska vi kika på ny spis idag. HSB har erbjudande och vi har lite pengar kvar i rep.-fonden så de kan gått få gå till en sån investering. Egentligen är det ju inget större fel på den vi har, den funkar hyggligt, men e uuurgammal och har inte ett uns av barnsäkerhet så det är mest på den fronten vi önskar byta upp oss.
Hade ju varit roligast att helt byta bostad egentligen men det blir nog det också när rätt tillfälle dyker upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0