sjusovare... bokstavligen talat... en söndag!

Nej jag har inte sovit för länge som det låter, tvärt om! Konstigt att man kan vakna klockan sju en söndagmorgon allseles urpigg.... Har nu fördrivit snart en och en halv timme själv, det var länge sedan känns det som. Läst tidningen till och med! Får nog vänta ett tag till också innan Peppe orkar ansluta skulle jag gissa.
Varför heter det sjusovare egentligen? För att man sovit så hiiimla länge om man råkar sova ända till klockan sju? Vad ska man då kalla alla som sover in på eftermiddagen. Lunchsovare?? Nej jag förstår nog inte.... (tacksam för en vettig föklaring om det finns nån)

Igår kom vi tillbaka från vår weekend i Långsele/Graninge. Vår lilla pärla har varit i det närmaste exemplarisk hela helgen. Lugn och snäll, för att inte tala om trött i och för sig. Hon sov nog mesta delen av dagen hela fredagen (är bl.a. jättemysigt och sövande att åka bil) sedan trodde vi bestämt att vi skulle få en hektisk natt men sovandet fortsatte, med undantag från ett par matpauser såklart. Man känner sig ju riktigt utvilad! Där har vi nog förresten nog förklaringen på mitt sjusovande ska ni se....

Jag fick spela också, barnvakter fanns det ju i överflöd, bland annat stormoster, som nog helst inte sett att vi tagit tillbaka Elma igen överhuvudtaget. Hälsat på kusiner har vi gjort också. Till både mig och mamma. Världens snelaste morbror me fru fick sig också besök. Och nattgäster dessutom! Vi suddade in där runt tolvsnåret på kvällen och stannade till eftermiddagen på lördagen då vi åkte tillbaka till spelstämman och drog några låtar till innan vi tyckte det var dags att åka hem å kika på melodifestivalfinalen.

 Vad sjukt olika de tyckte i jurygrupperna förresten. Det blev ju verkligen jämt! Ja det speglar ju verkligen att det inte är kvaliteten på låtarna de kan bedöma utan bara utgår från eget tycke och  smak, vilket ju gör dem helt överflödiga! Räcker väl med folkets röster iså fall. Och folket var uppenbarligen less på alla låtar som alltid låter likadant och satsade på lite operainspirerat i år. Ja varför inte? Det kanske går hem i Europa också, vem vet....


Synd att autofokus inte riktigt hängde med när Peppe fotade men det e ju ett så skönt leende så jag kan inte låta bli att lägga upp den här bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0