Väl inpaketerad

Mormor och Morfar has left the building. Mycket nöjda med att de just fått pyran att sova. Till och med i vaggan! Hon låg där och såg så lugn och trygg ut. Omsorgsfullt omringad av filtar och gosedjur tänkte mormor och morfar att där kommer hon nog sova hela natten nu. Så gick de hem. Och det dröjde..... sisådär 30 sekunder innan den välinpaketerade lilla solstrålen slog upp ögonen och insåg att det inte alls fanns någon levande själ inom hennes räckhåll längre och min föreställda kvällsfrid flög genast sin kos igen.......


Pappan e iväg och durspelar nämligen. Ska väl träna inför helgen kanske, då det blir en lite större sammankomst för likasinnade några mil norrut. Jag får väl klara mig på mina tidigare erfarenheten, har inte så mycket som klappat på spelet den här veckan men jag får väl ta igen det i helgen. Om Elma inte misstycker såklart....

I eftermiddags var Anne-Lie och hälsade på oss. Mycket trevligt! Och alldeles för länge sedan vi träffades! Kul med lite snack om allt från gamla tider till nya bekantskaper :-)
Elma fick en fin sommaroutfit i present också!:


Nu ska jag packa väskan för imorgon. ska ju iväg på lunch/fika med de andra mammorna igen :-9
Åsså på gympan förstås(är ju dit å inte till fikat som väskan tillhör såklart :-P). Men jag tror inte det blir så hurtigt för min del. Måste spara på min hals som inte riktigt e 100 ännu. Men vi kan ju ana att Elma tänker vara hungrig precis då i alla fall så då får jag ett legitimt skäl att sitta kvar på mattan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0