En intensiv weekend

Oj vad vi har studsat runt bland vänner och bekanta de senaste dagarna! Jättetrevligt! Många av dem var det rätt länge sedan vi träffade också! Vi hann med två besök på onsdagen, två på torsdagen + en vända för att titta till min farmors grav, så två besök på fredagen och två på lördagen. Snacka om spikat schema! Lite känns det i ryggen efter allt sittande dessa dagar,kan jag säga. Många timmars bilåkande och mycket stillasittande annars också förstås. Det som fick röra sig mest var väl munnen för ätit gott och snackat mycket har vi gjort hos alla vi besökte. Och ryggontet har det såklart varit värt, för att få träffa alla glada vänner!! :-)
Har blivit riktigt dåligt med promenader den här veckan således, måste ta igen det kommande dagar känner jag! (Kan ju ha en del att göra med allt gofika vi mumsat i oss hos våra vänner, att jag känner behovet av lite motion extra starkt menar jag, det slinkar gärna ned en pajbit eller kaka för mycket, vet verkligen inte vad jag ska skylla min dåliga karaktär på.....)
Elma har, vad vi tror, haft lite bekymmer med kliande tandkött. Gnagt, tuggat och dreglat på alla hon kommit åt och emellanåt visat dåligt humör p.g.a. detta också, men många glada miner har vi fått njuta i helgen också, ska sägas. Nöjdast var nog min lilla farfar som riktigt sken upp som en sol när han fick träffa vårt lilla hjärtegryn!

Tyvärr hade jag inte kameran framme så mycket som jag försökte lova i förra inlägget, men en hel del bilder blev det i alla fall, kommer som följer:

Elma, superglad i bilen, när vi åkte mot första instans, hennes tremänning, lilla Aini, snart två år, en riktig liten goding!
Vi fortsatte sedan några hus bort till min farbror, Henrik med sambon Kerstin, där stannade vi över natten, fortsatte sedan via besök på farmors grav i Österåker till Vickan med familj, där vi blev fint mottagna av hela familjen och bjöds på en god lunch, varefter vi styrde kosan till min farfars boning där Elma både fick träffa honom, samt moster som också anslutit, tillsammans med mormor och morfar.

Elma och gammelfarfar, åsså de fyra generationerna tillsammans

Moster hade saknat Elma länge nu och tog vara på varje sekund av möjlighet att få gosa och busa med henne!

Efter god middag med ovanstående gäng drog vi vidare till Peppes mormor där vi spenderade kommande natt för att nästa dag, tillsammans med henne, dra vidare till P:s moster med familj.
 
Elma snackade med Pappas kusin Ingela och gammelmormor, men allra bäst var det att få sitta i knät hos andra tremänningen föör helgen, mammans namne, lilla Emelie, hade både mumsigt hår och mumsiga fingrar tyckte Elma!

På kvällen softade vi lite med gemmelmormor hemma hos henne, Elma gav uttycket att ha tummen mitt i handen en ny innebörd! :-P


Lördagen åkte vi till Kerstin & Danne å  och snackade och fikade i flera timmar tror jag. Ett besök i deras trädgård går verkligen inte av för hackor vill jag lova, en härlig utemiljö har de sannerligen!
Fler som har en härlig utemiljö är P:s andra moster. Hos henne och maken spenderade vi återstoden av helgen, där hade jag också kameran i beredskap, så ni kan få ta del av det hela:

Elma spanade in fåren i hagen..... medan Maja, som normalt sett är väldigt skeptisk till små barn, spanade in oss...


Livet på landet!          Härlig sol hos oss-ruskigt regn över staden långt där borta


Det var väldigt soligt- och Elma hade jättetur och fick en härlig solhatt och fin sommardress i present! Elma gav gammelmoster en stooor puss som tack! Eftersom Elma också lyckades med konsstycket att kräka ned sig, fick hon strax användning för klänningen också!


Ett tag hängde det svarta, tunga moln över oss och vi gick in av rädsla att behöva ta en utomhusdusch, dock skingrade sig molnen raskt och kvällen fortsatte i lika underbart solsken som det vi mötte när vi kom. Grabbarna myste i paviljongen, elma tog en titt på trädgården med gammelmoster och jag tog mig en titt på trädgården genom okularet...





Den sydliga luften verkade göra gott för lillskruttan, som drämt till med att sova till halvåtta, kvart över åtta och kvart över sju de senaste tre nätterna, inte undra på att man vaknar som en riktig glader då!

Gla´skruttan!

Nu har hon somnat, får väl se om sjusovningen kan hålla i sig nån natt till, jag kan ju bara hoppas....






  

Kommentarer
Postat av: Heidi

ja det känns underbart o speciellt med tanke på att vi försökte i 3 år o 10 månader innan vi lyckades med hjälp av ivf, men nu så e det nära, kan inte va lyckligare men ack så jobbigt det börjar bli nu så man vill bara ha ut ungen ;) Ha det bra =)

2009-05-24 @ 22:57:48
URL: http://heromer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0