Födelsedagsbarn

Jag borde kanske känna mig som en födelsedagsförälder, eller födelsedagsmamma eller något i den stilen, men jag måste medge att känslan av att vara just födelsedagsBARN sitter kvar, så vuxen man nu borde vara. Igår var en mysdag helt utan måsten. Bara slappa å vara, jätteskönt! Vi spankulerade kring Birsta, kunde inte låta bli att köpa något till Elma, fast det ju var "min" dag. Hon fick nya sängkläder och sedan fick P ett par nya skor. Jag fick en sophink. Haha, vilken present tycker ni! Jo man kanske borde fattat nån vink där, men tanken e faktiskt att jag ska plantera i den ute på balkongen, så det kommer bli jättefint! Blomtemat fortsatte med två amplar(färdigplanterade då) som vi kan hänga ut. Åsså fick jag en vas i samma stil som hinken, så jag kan sätta lite skördade växter där ute å matcha med de andra. Jojjomen, det blir grejer det! :-) Pengar fick jag åxå, att köpa nåt till mig själv för, det ska uträttas idag, kanske borde bli blomster för det med, men just nu överväger jag mest åt att kika på nåt nytt till garderben. Flera fina hälsningskort damp ned i brevlådan redan i fredags också, så roligt att känna sig ihågkommen, det värmer hjärtat!, så födelsedagsBARN jag nu är!
Lite komiskt att man nu, dagen efter får fira att man är mamma också! Igår var det barndag, idag mammadag. Kanske finns nån tårta kvar sen igår om jag har tur ;-P.

flaggan var framme hos min lilla mams å paps igår, som alltid vid födelsedagsfirande, Elma fascinerades såklart! Osäkert dock om man verkligen bör tugga på svenska flaggan, finns ju mycket konstiga regler kring den...
En äkta sommartårta njöt vi på kvällen, efter grillmiddag tillsammans med Ps å min respektive föräldrar. Elma flyttades kvickt från famn till famn den kvällen kan ni förstå. Farmor, Mormor, Farfar, Morfar, Mormor, Farfar, Farmor, Morfar.......

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ett jättestort grattis till dig söta Emelie i efterskott på din födelsedag. Hoppas ni fått en lika bra dag idag. Vi ses på tissdag....sen måste vi ta upp det här med springandet igen Usch vad dålig jag varit!!



Kram på er!

2009-05-31 @ 20:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0