Fixardag

Igår var det en riktig fixardag. Här hemma känns det nämligen som det nuförtiden när man helt plötsligt tycker sig ha tid med saker som att fixa med blommorna och baka. Saker som tidigare inte alls upptog särskilt lång tid av ens liv tycks nu på något sätt uppta mycket mer tid. Åtminstone känns det svårare att få tid för dem. Tänk vad en till liten familjemedlem kan åstadkomma! Hur som helst så "hann" jag både fixa med pelargonerna och byta ut pärlhyacinterna och påskliljorna i krukan ute på balkongen mot små minipenséer istället. Handlade gjorde vi också, ingen stress, bara lungt och skönt hela dagen.

Vi fortsatte till mormor och morfar som också de hade fixardag. Min lilla pappa var i full färd med att behandla de nya brädorna på altanen, men som ni ser tog han kvickt en paus när nu Elma kom på besök, gjorde inte ens färdigt den brädan han höll på med....


Mormor hade trädgårdstjänst och pysslade med rabatter och krattning


Se´n blev det fika och Gurli och Örjan kom och hälsade på! Elma fick en present, ja eller två egentligen! Små söta askar för hennes första lock och första tand!



Jag fick en present av min egen kropp! Nu när vår första bröllopsdag står för dörren behagade mina fingrar äntligen bli så små att jag kunde ha på mig ringarna igen! Jag har sedan en tid tillbaka kunnat ha en av ringarna på ringfingret men inte förrän igår fick jag dit båda tillsammans. Äntligen! :-)



Elma var på gott humör återstoden av kvällen men hade ingen lust att titta på morfar, hennes egna fingrar var mycket mer intressanta, det var lite dejavu från episoden med fingrarna för några veckor sedan. Tänk att hon hittade fötterna före händerna, man tycker ju att det kunde vara närmare till HANDS med just händerna!.....



Tänk så nära de kan komma! Och ibland e de lite längre bort. Jättekonstigt! Eller hur mormor?

Kommentarer
Postat av: anna-carin och filip

ja jag hoppas vi ses imorron!! äre möjligen ny koftan hon har på sig?? tycker allt hon blivit lite större Elma oxå! och med Elin bredvid så blev hon verkligen det...hehe precis som Filip nu när grannen fick sin tös....i och för sig 16 dagar för tidigt men iaf. ja de är 68 i den bodyn å den var väldigt lagom....lite lång i grenen men inte mkt. så de var tur jag tog fram den igår:)

ja nu har han sovit 25 min å nu pratar de i sängen...hmm han behöver sova mer men vill inte gå på nån prommis i detta väder:( kram kram

2009-05-04 @ 13:22:46
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: anna-carin och filip

p.o.p har ju rätt stora storlekar oxå,men som sagt kan skilja mkt. på kläder från samma affär..vi kör nu 62 och 68..beror på vad de är för plagg...imorron tar jag bilen men vi ses där på parkeringen hos er då! trist med sånt här väder!men kanske blir uppehåll just då vi ska gå:) vad duktig du är då, vad har du hittat på för träning då? man kanske kan bli lite inspirerad :P har ju tid över nu men har inte en tanke på att träna:( men skönt att vi hunnit fixat lite hemma å så iaf.! baka skulle jag oxå villa göra men har inte så mkt. hemma å baka av...kanske du kan skicka recept på muffinsarna? de såg riktigt goda ut!kram kram

2009-05-04 @ 13:52:19
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: Annika

På den näst sista bilden i inlägget ser det ut som om hon dansar robotdans ;-P

2009-05-05 @ 15:15:44
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0