Att fixa när andan faller på....

Elma är vaken igen. Det innebär paus i mitt adventsfixande. Hon slumrade ändå rätt länge under sin förmiddagslur. Jag hann dammsuga och torka golven, torka hyllorna, ta ned de gamla gardinerna, torka gardinstängerna, hämta upp julprylarna från källaren och stryka en sjättedel av gardinparen. Resten får väl fixas under eftermiddagsluren.
Just nu är lillpärlan väldigt nöjd med att flytta runt saker mellan de olika facken i hennes leksakshylla. Tar en sak här, flyttar den dit, tar en annan sak därifrån, flyttar upp den ett hack. Tydligen väldigt intressant. Ett tag. Plötsligt ledsnar hon dock och river ut allting på golvet istället. Jag känner igen mig i beteendet. Tyvärr. Pysslar lite här och lite där. Flyttar runt på grejer, ångrar mig, flyttar tillbaka, byter ut, ångrar mig igen och plötsligt ser det värre ut än det gjorde från början. Gardiner och dukar och prylar överallt. Jag blir så trött av den åsynen att jag bara lägger ner. Hoppas att intresset ska återkomma lite senare. Det brukar det ju göra. Bara en tidsfråga. Kaoset under tiden får jag tydligen leva med, det är ju självförvållat, som det så vackert heter....  

Mitt goa, underbara lilla barn! Har varit glad och mysig heeela dagen hittills. Sånt gör mamma lycklig :-)

Kommentarer
Postat av: inger

Gud så söt hon är!!!

2009-11-29 @ 15:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0