Men shit!

Ja, det var de orden som ploppade ur munnen först när jag fick se Elma uppflugen på köksbordet tuggandes på en hel trave smörgåsrån som hon hittat i brödfatet på samma ställe.  Här sätter man sin dotter i tripptrappstolen för att undvika hennes hjälp med diskmaskinen. (fråga mig om några år igen, så vill jag nog gärna ha hjälp, men i dagsläget inte, alltså.) Hur hon har kommit på idén och konsten att ta sig ur den där stolen är fortfarande ett mysterium, jag hade nog aldrig låtit henne komma så långt att hon fick pröva klättra upp på bordet och helt sonika sätta sig med ryggen vänd mot kanten och rumpan ett par centimeter ifrån densamma, om jag hade haft ögonen på henne under den minuten jag inte hade det.... *suck* Det var ju min bästa plan hittills som sprack. Ser ut som att vi får flytta runt IKEA-stolen (som har bälte man kan spänna fast riktigt tight) runt lägenheten när någon icke Elmalämplig syssla ska utföras ett tag framöver.......

Annars hade jag ju egentligen tänkt att skryta lite. Hon har ju blivit så duktig på sistone förstår ni. Kommer och sträcker upp armarna och vill komma upp till mamma och gå och byta blöja när hon har bajjat *sötisen*. Tänk så medveten man kan vara. *Hihi* Kanske tajm med potträning funderar någon? Njaeee, betvivlar starkt just den egenskapen hos min lilla pärla att hon skulle kunna tänka sig att sitta stilla ens några sekunder i sträck, nej det får nog vänta ett tag till det, hon har liksom tillräckligt svårt att hålla sig stilla under sina blöjbyten för tillfället ......

Kommentarer
Postat av: morfar

JA, det var ju det där "med språng" ;-D

2009-11-12 @ 14:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0