Gräsänka...

...blev man idag dårå. Maken e på afterwoooooork..... wiiihooo... sover i Here-sneezed-duck tonight.
Jag hade barnvakt medan jag gjorde nyttiginköp på stormarknaden. Tänk att man aldrig lär sig att innehållet i kassarna väger mer än de ser ut. Armarna tänjer ut sig så man har händerna vid fotknölarna innan man ens hunnit till porten. Ni ska veta att det inte är lätt att sedan lyfta samma armar för att undvika frontalkrock med varenda trappsteg så det tjong-ekar i hela huset när man ska kånka upp pinalerna sedan heller. Halvvägs upp funderar man på om det verkligen var såhär många trappsteg sist jag gick i trappan. ... kan det aldrig ha varit kommer man fram till när den automatiska avstängningen på belysningen slår till, den håller ju några minuter va? Om det inte vore för det faktum att vi bor högst upp hade jag svurit att jag gått åtminstone tre trappor för mycket....

Men, jag ska inte klaga. Lilla goklimpen somnade så snällt i min famn, jag har det alldeles lugnt och tyst och skönt och får sitta vid datorn precis hur mycket jag vill och pyssla, titta på Bonde söker fru i efterskott på webben och bara lata mig. Och tänka sig, bilen är min imorgon med!!

så här i den mörka istiden behövs lite värme. Fixar jag! Voila!!

En liten återblick :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0