En ljuvlig röst!

Ingela ringde. Jo, hon har inte så dum röst hon heller, men jag fick ju lyssna till nytillskottets ljuva stämma!
Man blir ju alldeles gråtfärdig av lycka! Så härligt med de mjuka, spröda nyföddhetstonerna! Underbaaaart, det gjorde verkligen min dag! :-D

Appropå min dag ja. Distriktssköterskan sa att vi nog kan räkna med att bli dåliga om Elma är det, och infrielsen av det löftet lät inte vänta på sig. Jag tyckte nog att jag mådde lite illa igår, men trodde bara jag druckit för mcket kaffe. Idag visade det sig att dock att födan jag intog under gårdagen missat skylten om krigszon och rekommenderad reträtt, när den kom ned i stora hallen. Blir därför just nu utjagad genom korridorerna i en jädrans fart alltså.....
Jag har bestämt mig för att stanna inne idag om jag uttrycker mig så ....

Elma är dessbättre helt oberörd av krigföringen i hennes inre. Busar vidare utan bekymmer. Skönt det. Vi matar magen med majsvälling och vätskeersättning per tesked. Bara lite itaget. Det tar sin tid och sitt tålamod, från både mors och dotters sida, men BVC-tanten lovade att det var bästa sättet, so I´ll stick to that....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0