Så länge det varar.....

Jag var visst lite väl lycklig i förra inlägget... över att min kamera var tillbaka alltså. Samma fel igen nu. *suuuuck* Måste skickas in till canon igen. Blir väl borta 3-4 veckor igen då. *suuuuuck*(igen). Får se när jag orkar lämna in den.....

Något mer som jag ska njuta av så länge det varar är min semester. Ja, eller, mammaledighet blev det visst, i brist på intjänade semesterdagar, men hemma med min lilla gumma är jag likafullt. Hemma å tar det lugnt. Bara myyyyseer. Försöker inse att sommaren förmodligen redan är slut, snabbare än jag tyckte den hann börja. Som vanligt då. Ta vara på tiden medan den varar.... det var visst budskapet ja.

Före förra helgen, närmare bestämt den 19:e var det kalas på Gärdegården. Farmor ställde till med att fylla sextio, och tur var väl det så man fick fira och äta lite gott och umgås med de närmaste. :-)
Flaggan i topp hela dagen!


Helgen spenderades sedan i Ramsele på spelstämman, ett årligen efterlängtat tillfälle att få lyssna till musik och människor som gör en genomlycklig! :-D

små busfrön i förtältet, Elma har kommit på hur man kommer in och ut....försöker visst lära Elin också... :-D

Iövrigt pågår projekt evighetsrenovering. Ja.. jag vet.... jag har liiiite dåligt tålamod. MEN. Jag tycker faktiskt det är lite roligt också. Mitt i allt stök. Min kära mor ställer upp med tvättjänst när tvättstugan ligger i träda, snacka om att man har det bra ordnat för sig va! <3
Toa klarar man sig utan.... på nedervåningen alltså, även om jag läääängtar till den blir färdigrenoverad och brukbar igen!

Riva golv...


redo att fixa med isoleringen!

Den gamla försvann...


..och ny kom på plats. Nya avloppsrör och ny golvbrunn också.

spånskiva på...

...å igår kom mattläggar´n å fixade själva slutfinishen liksom. Nu vare bara måla, fixa dörrkarm, dörr och...ja... resten... kvar! ;-)


Å när vi inte är lediga och/eller renoverar, går vardagslunken sin sakta mak. Elma går på dagis, kommer hem å hämtar posten(en av dagens absoluta höjdpunkter tydligen)

pysslar lite med pussel
eller nåt annat spännande. Och väljer accessoarer till sina kläder. Vad sägs om dagens NilsKarlssonPyssling-outfit? :-D Sötnöten min! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0