Tidsinställd

Jag kan inte låta bli att tycka att det ändå är lite underligt. Hon somnar inte alls samma tid varje kväll.Ibland före åtta, ibland inte förrän bortåt tio. Ändå är det som om jag hade ställt väckarklockan på morgonen. Kl. 05.55, vardag som helg. Hon vaknar med ett illvrål, ett ljud som håller i sig tills någon av hennes föräldrar hajat tiden, att det är dags att pallra sig upp å fixa fram vällingen, och slutligen efter några minuters halvvaket fumlande i köket lyckas tysta det lilla barnet med flaskan. Sen somnar hon om minsann, snäll som ett lamm, och vi får sova, till klockan ringer nästa gång, kl.07.40. Då är inte ljudnivån densamma, utan det duger att banka sina föräldrar i huvudet några gånger och skratta ljudligt av de grymtningar som uppstår därav......

Jag klagar inte. Det är SKÖNT att få sova så pass länge. Det kunde väl ha varit MYCKET värre, och MYCKET tidigare. Påpekar bara underligheten i tidsrymden. Samma tid, samma kanal, varje dag liksom....

Idag är det söndag igen. Klämdag. dagen mellan jobbdagarna. Igår gjorde jobbet verkligen skäl för sitt namn. Huva. Han inte sitta mer än ett par minuter på hela tiden. Det strömmade in folk. HELA tiden. Skoj på sätt och vis. Det blir ju inte tråkigt, men mina fötter klagade ordentligt efteråt. Fem timmar på stående fot. Det var inte igår....

Fredagen var också intensiv, men på ett mycket bättre sätt. Förmiddagspromenad till drakborgen, följt av sedvanligt fika och bus, sedan kom taxi mormor och vi fick åka hem så jag kunde baka lite muffins som jag ville ha till fikat när kusin Marie, och lille Hugo dök upp ett par timmar senare och firade Elma i efterskott med fina barbapapppresenter :-). Muffinsen fick jag även användning för lite senare på kvällen när A-C och Filip kom på besök. Mycket trevligt! Särskilt i brist på P, som jobbade över flera timmar, och när han väl kom hem så fortsatte han dessutom arbeta hemifrån, stackarn.....

Igår kväll blev vi hembjudna till farmor och farfar, fick njuta laxpudding och glass.  A-K och jag gav oss på att börja klä om en gammal barnstol. Klurigt, men kul. Synd att vi inte kunde färdigställa, eftersom vi inte hittade häftpistolen, men det komemr fler tåg.

Idag har vi beställt finväder, vi får väl hoppas att vi får utdelning på det innan vi drar till dagens babysimpass.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0