Var tusan e snöplogen?

Igår fick jag gå i djupsnön när vi styrde kosan mot mormor. Trots nedförslutning blev det riktigt svettigt. Å inte blev det bättre idag. Sju resor värre närmare bestämt. Ännu mer snö. Ingen plogbil ute på gångvägarna i den här stan heller. A-K och jag bestämde oss för att försöka trotsa yrsnön och gå till babysången, hon tog bilen hit med Elin och vi blev ordentligt peppade när det verkade sluta snöa ett tag. Men det blev inte ett fiffigt beslut skulle det visa sig, nä, vår promenad till babysången, som borde ha tagit 35 minuter, gick idag på över timmen. Fick samla krafter för att orka fösa vagnen framför oss bitvis. Ibland fick vi tillochmed dra vagnarna baklänges för att överhuvudtaget komma åt rätt håll. Funderade ett tag på att vända åter, men tyckte det kändes trist när man ändå gått halvvägs redan å det bara var uppförslutning hem , och ännu jobbigare än vad vi nyss genomlidit.
Sent omsider blev det iaf lite sång, följt av fika och bus. Som tur var ställde Janne upp *tack så himlans mycket* och skjutsade A-K att hämta bilen och farmor slöt sedan upp och skjutsade hon med, så vi fick komma hem i varsin bil, och slippa gå de gräsliga oplogade uppförbackarna till fots. :-)
Imorn hade jag tänkt mig en promenix till drakborgen. Får se om plogbilen hittat hit då då, annars e väl risken att man blir vältränad snart.....

Kommentarer
Postat av: Kicki

De är omdirrigerade till skåne och halland snöplogarna. Låter jobbigt med barnvagn och oplogade vägar :-/

2010-02-05 @ 21:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0