Imorgon är en stor dag

En riktigt stor dag. Det är då det ska ske, det stora signumet. *Huff*, jag e allt lite nervöspirrig. Mycket som ska gå i lås, men snart vet vi hur det går. Snaaaart.

Idag har annars varit en rackarns jobbdag. En ganska bra rackarns jobbddag ändå, man får väl inte klaga på för mycket. Snart blir det ju mer av den där jobbvaran. Ska bråka lite till med kommunen först bara. Tanken var att jag skulle gå upp på 80% from. första april, som var vår garantidag, senaste dagen för start där alltså. Men de tyckte visst att det var "ungefär samma som" att börja inskola den 12:e, d.v.s. lämna lillhjärtat ensam på dagis för att jag ska kunna gå och jobba tidigast den 19:e, vilket jag INTE är enig med dem alls om. Skiljer alldeles för många föräldradagar, som jag hade tänkt ta ut istället för semester. 

Ska ringa och skälla lite en tredje gång imorgon, det ska väl vara själva attsiken om det bara ska rinna av dem, nä här verkar det vara det riktigt arga humöret man ska plocka fram.... *puh*  Många avgöranden imorn alltså.... jag lär väl rapportera när vi har nått avgörandet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0