Möblera.....

Innan jag kommer till saken (med anledning av rubriken) ska jag nämna att min lilla gumma är mycket piggare idag! Rosslig som attan fortfarande men inte alls som igår. Mollipecten gör väl sin nytta den också kan tänka. Yrvädret är tillbaka och far runt här hemma som ett jehu. För första gången kände jag glädje över det idag. Riktig glädje över att slippa se och höra henne så plågad och energilös som igår.

Peppe kom hem tidigt från jobbet idag. Härligt! Första gången på lääänge som han inte jobbat över. :-) Nu när lilla stumpan sover sitter vi och drömmer om framtiden i huset. Försöker tänka oss hur vi ska möblera bland annat. Jag tycker sånt är så himlans kul, kan ödsla hur mycket tid som helst på inredningsfunderingar om jag bara tillät mig göra det. Nu börjar vi dock få lite halvångest över att vi  av de möbler som vi idag har på en yta av 83 kvadrat, ska delas upp på dryga 200 dito, om bara någon månad. Svårmöblerat också i den planlösning som är, på grund av alla fiiiina stora fönster, det gör inte saken lättare att få till någon vettig lösning på möblemangsuppdelningen. Vi får väl se när vi kommer på plats, vi lär ju behöva ändra oss då hur som helst, men det är ändå kul att fundera. Härlig känsla, den där förväntansfulla, pirrande...  Tur det är ett gammalt hus, så det kan passa med lite fina gamla möbler också. Inbillar mig att jag kommer vilja göra ett par loppisfynd eller så innan jag är nöjd. :-D

Kommentarer
Postat av: morfar

Kan det vara något arv från din farmor det där att sitta och möblera på papper ;-)

2010-03-18 @ 21:24:08
Postat av: Ingela A. (kusin)

Hej!

Grattis till husköpet! Ser jättemysigt ut!

Ni kan få en möbel av oss, en gammal skolbänk som Ginger hade när hon var liten. Hon har ristat in sitt namn så snyggt! Elma kan snart sitta och rita vid den...Kram Ingela

2010-03-19 @ 18:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0