plugg plugg!

Tro det eller ej, men jag är visst tillbaka på studiestadiet igen. Sisådär fem år efter att jag egentligen avslutat. En kurs i synergonomi på 25%, en distansutbildning, som ändå kräver viss närvaro i lärosätet, KALMAR.  Dit drog jag per lufttransport förra veckan. Hela tre långa dagar utan mina älsklingar. Jobbigt det. Ännu jobbigare att sitta på arslet från halv nio på morgonen till halv sex på kvällen. Inte nådigt, för en stackars rastlös människa som jag att behöva sitta och BARA lyssna så länge.... Ja ja...nästa omgång ska det ivsst vara lite mer praktiska aktiviteter. Åsså projektarbete på det. Suck och pust..... Inlämnat och klart före vecka 11 2011, d.v.s. i mitten på mars. Då det också ska redovisas. I KALMAR. Kul kul. Får allt se om lilla mini och jag e på reshumör sådär i vecka 38...inte troligt.. men... det ger sig väl... som vanligt.

Sådärja. Nu har jag klagat.

Men så e jag lite glad också. Toan e snart färdig nu... riktigt snart....  Fattas lite lister bara. och jag looooovar, det KOMMER blider, när det e klart.... :-)

Åsså lilla gumsemumsan då. Har ni träffat en extrem envis och viljestark typ 2-åring någon gång? Trodde väl det. Det har kanske det flesta. Jag hoppas verkligen att det rör sig om en sån där berömd fas, för nu kan det vara RIKTIGT klurigt att avstyra hennes infall och utbrott vill jag lova. Ljudet är värst, för mitt stackars trasiga öra som rispar och rasslar över vissa decibelnivåer...inte kul :-(. MEN. Ändå är hon ju sådär alldeles underbart mysig och gosig och glad och underbar mellan dessa anfall. Man kan inte annat än smälta. Hon vet vad hon gör hon... Knäcker sina föräldrars övertygelse om att de ska kunna styra sitt barn i tid. i riktigt god tid.... 

Nepp, nu ska vi se om jag kan få arslet ur och måla lite lister då...  medan ena ögat gluttar på fotbollen.... kan bli svårt, men jag ska göra mitt bästa! :-)

Just ja. Elmas dagiskompis Alva har just fått en liten lillasyster som vi fick äran att glutta på idag. Tänk så små de är de små liven. Fattar inte att man kan glömma så snabbt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0