Äpplet faller inte långt från trädet......

Därom kan de i och för sig få tvista, de lärde. Tänker inte jag göra i alla fall, men här e våra två små go-äpplen. Storasyster och lillebror. Har inte fallit såååå långt ifrån varandra iaf. ... Eller?? :-)

Storasyster


och lillebror


storasyster


och lillebror


Åsså lite bonusbilder när jag ändå är på G. :-) (jädrans seg uppladdningsförmåga jag måste stå ut med nuförtiden, varför jag inte är sååå ivrig att lägga upp bilder nuförtiden, den timmen det tar har man liksom inte över någonstans annat än om man möjligtvis kan springa lite emellan sina övriga göromål) :-)

Elma ville "åka koja". Varifrån idén kom är oklart, samt hur påsen överhuvudtaget blev en koja, men ett litet tag fick hon som hon ville iaf.

far-och-dotter-tid:


mor-och-son-tid:




För övrigt har de här tre dagisdagarna gått ganska skapligt. Imorse var det inga protester alls vid dagislämningen. Och vid hämtningen har jag fått väcka stackars lillgrynet för att vi ska hinna därifrån innan deadline kl 14, då har hon varit för yr för att protestera mot hemgåendet tror jag .... Hemma på eftermiddagen har det varit lite gnälligare från både Elmas och Mannes sida, men det har löst sig på nåt vis det med. Så har vi ju haft hjälp av momma, mottar och motter också, eller fortfarande kanske jag ska säga. Både med fortsatt trädgårdspyssel och barnvakteri. :-) 

I eftermiddag var jag och Manneman till BVC, och gissa om mammahjärtat tog ett glädjeskutt när vågen visade siffror i rätt riktning igen. Tillbaka till födelsevikten idag.  Det tog storasyster nittondagar, och lillberor 18 dagar. Ja jag vet att jag INTE ska jämföra, men lite kul att det är så lika är det ändå. :-) Får försöka att inte hetsa upp mig så mycket på siffrorna fortsättningsvis, men, med en sån som jag, som har otroooligt svårt med motgångar och  är fullkomligt allergisk mot känslan av maktlöshet, är det faktiskt MYCKET lättare sagt än gjort.......




Kommentarer
Postat av: Viktoria

De är ju kopior av varandra!

Jag gillar bilden på Elma i blå kassen. Det ser ut som om det är hennes fötter som sticker fram, som en liten huvudfoting!

2011-04-30 @ 18:17:30
Postat av: Kerstin

Otroligt lika de två sötnosarna! Vackra blommor Du planterat! Kram

2011-05-01 @ 18:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0