Hemmamys

Idag är första dagen som Manne och jag är hemma själva. Vi har med stor möda lyckats lämna storasyster på dagis. Hon ville följa med oss tillbaka istället. Stackars lillgryn. Och stackars mammahjärtat. Om det inte vore för att jag vet att hon egentligen trivs väldigt bra på sitt dagis så skulle jag nog ha tagit med henne hem igen. Men den här gången lyckades jag hålla mina egna tårar tillbaka och gick därifrån med bara minstingen.

Appropå dagis förrsten.  Helt sjukt vad förstört det blivit på utegården där under påskhelgen. Jag fattar inte hur någon kan vara så IQ- befriad och hjärtlös att man förstör små barns leksaker. Eldar upp utebåten, sparkar sönder leksakshästar och fotbollsmål, förstör lekstugan, klottrar och river ned barnens påspynt och konstverk. Jag blir så ARG! Och ännu mera  ledsen.

På hemmafronten har påsken däremot varit finfin. Både vädermässigt och sällskapsmässigt. Och matmässigt. Ja perfekt påsk helt enkelt! Fredagen fick vi besök av Lundaborna, Kicki och Johan. Och Maria kom ett tag också, för att hämta hem dem till Stöde, och snusa lite bebis också kantänka :-D. . Johan blev gensast Elmas bästa kompis och de busade hela dagen. Kicki introducerade såpbubblor för lillgryn som blev alldeles salig. :-D Även mommas kusin Mats och hans fru Ann-Mari kom på visit och hade dessutom med sig söta handdukar med Mannes och Elmas namn på och ett förkläde till mig och P också. :-)

Min egen systeryster har hjälpt oss med staketpinnemålning hela helgen. Ett väldigt segt projekt i min mans ögon, och jag hinner inte särskilt mycket mer än att vara matmaskin, så vi är supertacksamma för all hjälp! Momma och Mottar har påtat i trädgården hela helgen. Vår trädgård alltså. Och det blir så fint och bra här ute! Som vanligt när de är i farten alltså.  Vi är evigt tacksamma! :-)

På lördagen hade vi också familjemiddag här på Gärdegården. A-K, N-J, Annika, Elin, Erik, farmor, farfar, mormor, morfar och moster. Åsså vi 4 (känns fortfarande fantastiskt att skriva! :-)) såklart.

På söndagen drog pappan och dottern till farfar för att hjälpa till med fönstermontering, och den varma eftermiddagen spenderades sedan hos Elin som firade sin 2-årsdag en dag i förskott. Tårta och Lammstek njöt vi av där.

Annandagen bjöd också på många trevligheter. Först besök av A-C, Janne och Filip som kom med fina presenter till våra smågryn. Mammas och pappas granne Solveig följde i samma spår och även Marie-Louise, Marcus och Hugo. De sistnämnda går ju och väntar på sin egen bebis. Vilken dag (minut/sekund?) som helst bör den komma. 5 dagar över tiden igår. 

På kvällen kom helgens mest långväga (och oväntade) gäst. Kusin Lena från Norge, som gjort en liten kupp och följt med sin lillasyster hem till mamma lite sådär i smyg. Och innan hon drog vidare hemöver idag, så hann vi bli förärade ett besök också.  Superkul!

Fortfarande är jag alldeles för inaktiv med kameran, men några helgögonblick är fångade iaf:

Bubblande lycka:



Mammas snygg-Manne (iklädd presenten från kicki o Johan):

Pappas go-Manne


Finaste älsklingarna:



Kommentarer
Postat av: Henrik Sjögren

Fina bilder, framförallt de svartvita!

2011-05-05 @ 12:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0