Pingu! (-eller konsten att artikulera?)

Det är inte lätt med främmande språk.
Elma gav mamma en smörgås.
-Thank you! sa jag, hurtigt å glatt.
Elma fick en smörgås av pappa.
-Pingu! sa Elma :-D

Vi har fått våra foton från fotografen och även ramat in dem.
Således kommer en glimt av nya vyer från hemmet: :-)

bror och syster ♥ (dessutom nästan exakt lika gamla vid respektive fototillfälle)

3 snygga grabbar (ursäktar mig att jag inte la ned mer tid att få en vettig bild på inramningen, men vill ni se bättre är ni välkomna att titta IRL ;-))

Manne har börjat gå på händer och fötter ibland, gillar också att gå med gåvagnen(på bara fötterna då), dock utan helt lyckade resultat ännu. Ett par krascher har det blivit, raklång bakåt. Men skam den som ger sig, han tränar vidare.
Uppför trappan vill han gärna. Och in på toaletten ocks. Ser han chansen att besöka något av dessa utflyktsmål piper han iväg fort som attan. Och när man jagar efter honom tjuter han av glädje (eller hånskratt?;-))

Elma sov hos mormor inatt. Alltid lika poppis! Idag har de målat schabloner och tryckt på tyg. Imponerande att hon orkar sitta och vara noggrann så länge nuförtiden. Men  hon blir ju äldre hon med. På vissa saker märks det extra tydligt. 8 toabesök har hon samlat på sig på sin "karta" också. Där är jag också imponerad hur fort det kan svänga från totalvägran till ambitiösa försök. Ett besök på drakborgen hägrar vid full tia, verkr vara viss hjälp i motivationen..... undrar bara om det blir raka vägen tillbaka till blöjan när belöningen är inhämtad?........

Bara en sak till:
Jag håller ju på att färdigställa räcket. Sista biten räcke (som mmåste göras på  plats eftersom den är fastpluggad i spaljen) är betsad men inte lackad, men jag tillåter mig ändå ta en "efterbild" nu :-D


Kommentarer
Postat av: anna-carin

duktiga tjejen...men belöning så där vet jag inte om filip skulle förstå innebörden med:( blir bara så less att han inte ska kunna sluta med dumheterna att hålla emot då nummer 2 är påväg...att inte förstå att de blir värre om man spänner sig. annars så tror jag det skulle gå mkt. bättre...men tror han lärt sig de där på dagis där han kanske känner stress vid toabesöks träningen.men ingen stress.vad ska ni hitta på i helgen då? kanske hinner ses nått på söndag kanske bada? klart måste ju höra med janne först innan jag säger nått mer....vill inte bada med vilde själv:) kram

2011-12-12 @ 16:10:28
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: mamma

Jättefint blev det, som en ny hall! Helt otroligt vad lite färg kan göra! (och bräder) Bra kämpat!!

2011-12-13 @ 14:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0