8±2

-ja, på ett ungefär alltså. Inom 10 veckor bör vårt lilla knyte ha äntrat världen här på utsidan i alla fall. Kan ju komma tidigare också förstås, även om det där "kan-et" känns vääääldigt litet........

Vi väntar fortfarande på Elmas lillkusin, som verkar trivas bättre på insidan om vi säger så. Har nu väntat längre än sin yngsta storasyster på utträdet till detta köldslagna medie i alla fall..... här sitter vi som på nålar och hoppar högt så fort det kommer ett smspling på mobilen, men än har det inte kommit något med det innehåll vi väntar på. några dagar till har h'n väl på sig att bestämma sig för att komma ut självmant, innan vräkning tillämpas menar jag.......

Vänta ja, ni vet, inte min starka sida direkt..... och det lär ju inte bli bättre när jag ska vänta i eget syfte, om vi säger så. (nä, jag har FAKTISKT inte börjat vänta ännu, det har jag inte tid med nu, måste bli klar med min rapport i synergonomikursen först, den ska vara inlämnad 1.a mars, kl.23.55. för att vara exakt....ja, jag skickar nog in den i sista minuten, bokstavligen, om jag ska fortsätta i det här lustempot.... 8inspiration var äääääär du???!!)

Sitter just nu i soffan bredvid min lilla skatt, som är uppslukad av Pippi i tecknat filmformat. Även om böcker fortfarande gillas skarpt, så har film nästan sprungit förbi, åtminstonei tjathänseende. Paaapan (nicke nyfiken), Puuuh, och ovanstående nyss nämnda rödhåriga tös är det som gäller (OCH det som KAN erbjudas för tillfället, ska i ärlighetens namn tilläggas) För att vi själva ska få lite variation går filmerna på olika språk, iaf svenska, norska och engelska...kan väl inte skada med lite sån typ av inlärning och ordförråd, eller?

För övrigt har målet börjar ta plats i munnen på vår lilla älskling också. Nya ord och försök till meningsbyggnader varje dag, kul och efterlängtat! :-) Igår när vi åt frukost pekade Elma på apelsinbilden på juicekartongen och meddelade sig med orden "momma petta joooos" d.v.s. momma och Elma brukar pressa apelsiner, så det blir juice. :-D

Gumsan är fortfarande väääldigt envis, det blir höga och låååångdragna protester när något inte passar den lilla damen. Jag har slutat hoppas på att det är trots nu tror jag.... det är nog mer av en personlighet är jag rädd, men det kan ju vara användbart i livet det med, eller hur? ;-)

Elma uppmärksammar nu alla bebisar i sin väg. På tv, i tidningar,  i verkligheten, på datorn o.s.v.
Beeebiisssch säger hon, och pekar sedan på min mage och upprepar konstaterandet. Sötisen min, är nog  lika otålig som sin mor, brukar säga åt bebisen att den ska komma ut också nämligen :-D. Jag har frågat om hon ska få en lillasyster eller lillebror- Bjoooor blir svaret, dito i fallet med Elins syskon....vi får väl se om vi har en liten sierska då.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0