Dagens projekt!

Kuddfodralstillverkning. Det var ju bara ett år sedan jag köpte tygerna på IKEA. Laddade inför husflytten. Drömde om altanen och att ha kuddarna där ute. Sen insåg vi att "prioritering altan" kom rätt långt ned på  allt-som-ska-prioriteras-listan, så de fick snällt ligga i förrådet och vänta på bättre tider. Och bätrte tider visade sig alltså vara idag ;-).  
Mamsen kom hit med symaskinen igår, så det var bara att sätta igång när förmiddagstuppluren var avklarad.
Beaktas bör att jag ALDRIG förut genomfört ett liknande projekt. Har nog aldrig sytt ett kuddvar överhuvudtaget tror jag. Men bättre sent än aldrig. Jag kollade upp nån sybeskrivning på nätet. Kände mig möjligtvis aningen MER förvirrad efteråt, men tog tjuren vid hornen och kom efter ett par timmars idogt arbete till resultat:
6 st fodral! :-D 
Nåja, ni ska veta att det hela inte var nån dans på rosor för mitt tålamod.... symaskinsnålen gick av med två kuddar kvar att färdigställa, och den nya nålen lyckades jag såklart sätta dit i fel läge så den jädrans övertråden gick av säkert 30 ggr under projektets gång (=jag blev gaaaalen!!)  Sen lyckades jag dessutom med konststycket att glömma ta bort en av knappnålarna så jag körde rakt över den, så symsakinsnålen jag nyss satt dit gick sönder den med :-/....   Dock blev NÄSTA nya symaskinsnål en succé, och jag kunde sy färdigt sista sidan på sista kudden. :-)



en liten bonusbild från mitt köksfönster som bjöd på denna väldoftande, vackra syn igår :-)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkligen bra gjort! Jag är imponerad!

2011-03-30 @ 07:36:12
Postat av: Viktoria

Fina kuddar!

Är det den blomman jag fick ett skott av för några år sedan? Min blommar i alla fall också nu.

2011-03-30 @ 11:27:35
Postat av: emse

tack! :-)



kul att din också blommar Vickan! tror iofs det var en annan sort du fick, men fina är ju blommorna hur som helst..... om än stundom med lite väl tung doft kanske ..

2011-03-30 @ 21:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0