Mimma!!

Snart ska vi iväg och mimma.   Ja, eller simma, som vi med bättre koll på konsonanterna kanske skulle säga :-P
Elma och "mottar" är det framförallt som ska blötläggas. Jag följer med också, men vi får väl se hur aktiv jag orkar vara och inte. Men man ska inte underskatta vattnets helande effekt på mig iofs, jag brukar ju bli en glad, lycklig, problemfri människa i kontakt med det våta elementet.... :-)

På förmiddagen var vi till BM, Momma-taxin och jag. Lyssnade på hjärtljuden, 138/min. Alltid lika myyyys! Och kollade mitt blodtryck, 136/80. Inte lika mys med den mätningen, men dock fortsatt godkänt värde i alla fall..

Imorse blev jag liksom lite extra inspirerad inför kommande bebisleverans, eftersom det skedde just en sådan på lite sydligare breddgrader inatt. P:s kusin med fru fick sig nämligen en liten dotter strax efter 12-slaget! åååh så mysigt!! Och åååh vad de fick vänta, nästan tio dagar över tiden tror jag visst det blev till slut......   så jag e allt lite avis... på leveransen alltså menar jag...inte på den långa väntan.... den har jag nog framför mig ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0