Uj vad långt det är ned till golvet nuförtiden...

Att plocka undan leksaker är ingen barnlek, om ni tillåter uttrycket. Inte går det att andas när man står dubbelvikt, och inte tillåter musklerna några väldans yviga rörelser heller. Då kommer krampen. Kramp i häcken... eller i låret... eller i magen... Ujuj. Ska försöka få pli på mitt lilla barn så hon bara tar fram en sak i taget... men ... det kunde jag ju ha tänkt på lite tidigare, eller??
Förutom leksaksplockningen, som tog mig närmare en evighet idag, har jag bara hunnit med 3 maskiner tvätt och lite blomvattning, matlagning, och en skön tupplur förstås.  Jo just ja.  Spelet fick sig lite friskluft idag också. Min lilla toraderklimp, som jag saknat det, kände jag när jag väl plockade upp det ur lådan och fingrade fram ett par låtar.... det blev säkert mer än ett par dessutom, när jag nu tänker efter.... tiden försvinner liksom med musiken, det hade jag nästan glömt....
Jag spenderade också en halvtimme med xboxen och det nyinförskaffade racingspelet. barnsligt kul, men ack vilken kramp jag får i händerna... fel teknik antagligen... eller alldeles för hög ambitionsnivå, hehe.....

En kaffe med mamma på eftermiddagen här hann vi också med innan vi åkte med lillgryn och köpte allvädersstövlar. De bedyrade behovet av det på dagis nu när det vips är 7 plusgrader här ute på dagen istället för torra, kalla minusgrader som vi varit vana tidigare.  Alternativet gummistövel med tjocksockar i som jag redan preparerat på dagis, föll visst inte i smaken på samma sätt.... troligen för att Elma klär på sig själv och de inte hinner med innan hon valt skor och satt på sig overallen och allt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0