Mamma och pappa.... eller?

Jag kunde inte låta bli att bli lite imponerad imorse.  Mamma ringde. ja... det var inte DET jag var imponerad av, jag kommer till det, men iaf.... Peter svarade på min telefon. Svarade med: "Peter". Inte så konstigt så långt. Elma och jag var på toaletten och tvättade händer. den lilla damen hade stora öron och härmade sin far;
-"Petej", upprepade hon. "Min pappa hetej Petej".
-Ja, men precis! sa jag. Vad heter din mamma då?
-Emiiiji! blev svaret. :-D

Wow! Inte har vi tränat på det heller. Men det kanske nån annan har med henne, jag vet inte??
Förvånad och lite imponerad blev jag iaf av vår stora lillskrutt! :-)

Idag är det fullt ös i trädgården som gäller igen. Ja, för de andra alltså. Själv sitter jag inne och passar för tillfället tre (!) sovande barn. Vips fick man alltså lite egentid vid datorn.... borde nog utnyttja den där egentiden till att sova egentligen, känns det som idag, men orka?? Nej, det e ju trist att sova bort dagen... jag hinner väl sova nån annan gång ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0