Jahaaa

.... har det gått en vecka nu igen? Glest mellan mina bloggningar, men ville ni att jag skulle skriva oftare skulle ni väl klaga, inte sant? ;-)

Jahaaa  är för övrigt Elmas nya favorituttryck. Jahaaaa liksom som om det egentligen vore ett ironiskt nähäää , typ tonåringens "säger du det mamma". Hon har humor mitt lilla ♥

Vi har fortsatt projekt trappförvandling också. Helst hade  vi nog sett att heltäckningsmattan rykt, men den får vara ett tag till. Bakgrunden till pågående förvandling är istället behovet av avspärrning för små grabbar (Manne, släktingar å vänner- vem vet, kanske det kommer en liten tjejkompis så smånigom åxå? ;-)) som snart vill klättra heeela vägen upp i trappan...

Här ett par före-bilder:

Åsså ett par just-nu-bilder:

Nä förresten, det är inte riktigt sant för det har hänt lite mer åxå, men det får ni se nästa gång, som ni ser har vi inte slutfört det där med avspärrningen ännu...

Lillekillen sitter mer stilla nuförtiden, och står åxå för den delen.
Bara för att jag talat om för fotografen att jag har en kille som oftast är glad men aldrig sitter ned på rumpan så blev fotograferingen tvärt om. En trött bebis som bara satt på rumpan största delen av tiden. Grinade en del, men sken upp ett par minuter i sitt vanliga jag. Får se imorgon om det lyckades bli förevigat. Förklaringen till nedstämdheten kom dagen efter, då tand nr 2 behagade titta fram,strax intill nr1 som hunnit någon millimeter längre.

Elma fortsätter att älska sin lillebror, ibland är det inte sååå uppskattat .... (men oftast iaf, är värt att tillägga;-))
Pappan har fyllt 28 å vi har firat såklart. Elma i fina festklänningen dessutom.
Presentbordet bestod i bra-att-ha-grejer. Väldigt omtyckt av min käre make. Igår utnyttjade vi gemensamt en annan sorts bra-att-ha-present, nämligen en vistelse på relaxavdelning. Barnvakteri hos mormor o co och så kunde vi njuta bara vi två. Välbehövligt! :-)

Kommentarer
Postat av: acca

mkt. finare med vit trapp, men räcket ska väl oxå målas??:)stora kille då som börjar få tänder! har fortf. inte hittat låndan med skor där de tänkta låna ut skorna till manne fanns...ska söka i uthuset å se om de kanske hamnade där ist. hur gåre för stumpan med blöjor då, ser hon har bara trosor på sig.. vart lite full i skratt när jag läste inlägget:)kram kram

2011-11-22 @ 08:56:52
Postat av: mottar

Jag har inte alls något emot uppdateringar här :-D



Vad stor Elma ser ut på det svartvita fotografiet!

2011-11-22 @ 09:18:51
Postat av: Jenny

Jag brukar traska in till dig med jämna mellanrum...

Finklänningen

2011-11-23 @ 10:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0