Vi vääääntar

på bebis! Kicki och Johans bebis förstås. Idag ska det ske. Eller nån annan dag förstås, de där preliminära datumen gör visst skäl för sina namn ibland......

Vår egen lilla bebis känns inte så liten längre. Äter mestadels "riktig" mat. Kryper och klättrar överallt. Ställer sig upp så fort tillfälle ges iform av något att dra sig uppåt i. Klurar på hur man tar sig nedåt bäst. Provar fortfarande vissa gånger landa med näsan först, det går aldrig väl. Slutar i tårar vareviga gång. Viftar annars med handen medan han sakta, sakta sänker sig mot marken och kvittrar sedan förnöjt när han lyckas landa utan blåtiror eller bulor ;-)

Vi har sett den första snön. Manne var såklart sådär lagom intresserad, somnade redan efter tio minuter ute, men Elma sken upp i samma nivå som solen och sprudlade av energi hela gårdagsförmiddagen som spenderades i form av madrass-och pulkaåkning nedför kullen här utanför. Moster fick göra sällskap andra halvan av utepasset, men inte helt motvilligt tror jag faktiskt. ;-)

Jag har jobbat en lördag igen också. Blir samma deal nu på lördag och lördagen efter det, sen en liten paus över jul å så på´t igen i januari med tvådagarsveckor. Känns rätt kul faktiskt. Trots att jag trivs hemma. Men känner ni egot Emse så vet ni att jag inte gärna känner mig dålig på nånting,  jag vill kunna bäst OCH på en gång, och progressen blir för trög med jobb en gång varannan vecka så jag räknar med att få lite bättre sprutt på inlärningen framöver + att pappan får lite mer tid med småkottarna. ♥♥♥

Vi körde en photosession jag och lilleman nu på förmiddagen. Jag saknar en extern blixt och blir så less på alla kastade skuggor den jag har för med sig, så jag försökte utnyttja den lilla tid vi har bra ljus in genom fönstren på dagen. Dessutom får ni del av trapptillståndet. Förlängning av räcke, stolpe på plats åsså grind förstås. Fattas nån målningsomgång till+ att ledstängerna ska ha sig en omgång de också när tid finnes........







Kommentarer
Postat av: Kicki

Väntar å väntar å väntar..

2011-12-02 @ 14:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0