Kottar som kottar, eller?

Hon är ganska snabb på att dra slutsatser min lilla gumma. Nästan för bra åxå ibland tycker jag. Ofta svårlurad om vi säger så ;-)
Men idag upptäckte jag en liten felkoppling, bugg i systemet, eller - ett helt vanligt missförstånd, om vi säger så.

Vi var i stugan och skulle montera en ny taklucka på husvagnen. Elma sprang runt och letade en balja.
-"Mamma, Elma vill ha baljan!"
-Jaha, men vad ska du med den till då?
-plocka kottar!
-kan du inte plocka kottar utan baljan då?
-nej, Elma måtte ha baljan!!
-jaha, men eftersom jag sitter och ammar nu så får du fråga pappa om han kan hjälpa dig att ta fram den....

.....så hon gick till sin far i samma ärende ...

-Pappa!
-ja?!
-Elma vill ha baljan!
-jaha, varför då?
-Elma ska plocka igelkottarna!!

...Tyyp samma sak, eller hur.... :-D 

....sedan att vi inte hittade några kottar av vare sig det ena eller det andra slaget hör kanske inte hit ;-) .....




Kommentarer
Postat av: Kicki

Haha.. inte läsa och borsta tänderna samtidigt :)

2011-09-18 @ 12:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0