Nya tider

Jag jobbar mer. Märks det kanske på inläggsfrekvensen? ;-) Mer jobb både på jobbet och hemma om vi ska vara noga.  Peter jobbar möjligtvis aningen lite mindre än förut, men också lite närmare hemmet. Från och med idag, faktiskt. Och när vi är hemma är det projekt barnrum som gäller. När barnen sover förstås...... vilket alltså inte är i barnrummet ;-).   
När Elma är vaken är det pyssel som gäller. Måla, baka med play-doh, eller nåt pärlprojekt.

Eller musses klubbhus-aktiviteter på datorn förstås. En film går också an. Och det bästa av allt: LEKA I SNÖN!
(varför har jag inga såna bilder?....hm....får skärpa mig där kanske)

Manne diggar musik. Står och vickar på rumpan eller gungar i takt sittande på baken.  Gå med gåvagnen är också poppis igen. Han börjar på nåt vis komma tillbaka till sitt glada nöjda jag efter senaste veckornas besvär med feber och hängiga mungipor. Nätterna undantaget. Inatt var det varken roligt mellan kl.00-01 eller mellan kl.04-05. Mosigheten i morsans huvud tränger sig på därav. Men man kan inte klaga för mycket. Vi hade ju helnattssömn natten innan det, när mommoj &co tog sig an barnvakteriet ännu ett dygn.  Det gav oss även möjlighet till lite mer intensivt renoveringsarbete. 12 timmar effektiv tid igår.  Är vi klar då, undrar ni. Svaret kommer här:

Vi har tagit bort tapeter. Den här härliga skapelsen satt under de tråkgula som vi skrapade bort. Hade jag haft den överst kanske den fått sitta kvar, men nu rök den till förmån för åtminstone tillfälligtvis lite vitfärg.

Vi har mätt, kapat, skruvat och joxat

förstår inte att jag bara har kort på karln i huset. Det måste betyda att jag endera inte platsar på kort eller är en jädrigt bra arbetsledare. Eller både ock kanske ;-). Tur man har blåsor i händerna och är vitprickig av målarfärg, så jag åtminstone ser ut som jag gjort nån nytta :-D

Svaret blir alltså: Nej, inte klart på långa vägar. Mycket kvar, men det är skoj att jobba och den enda stress som finns är den som är ständigt inbyggd i mitt huvud ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0