Alla sätt är bra...eller?

Det gäller att veta att det finns ett sätt att få som man vill. Om man kan argumentera för sin sak, så kan det mesta gå vägen. Enligt Elma i alla fall. 
Hon sitter med penna och papper, redo att "skriva" en lista på saker som ska handlas. Detta före frukost. På helt eget initiativ. Tyckte säkert det var länge sedan vi var och handlade.
Hon pratar om juice. Vi stavar. J U I C E.
"Men ska du inte prova skriva det då, jag kan visa om du vill?" säger jag
"Neej, vi har ju juice, vi får INTE skriva juice. Det FINNS juice! "    Sanning. Jag kan inte argumentera emot.
"men, vad ska vi handla då, mamma"?
"Jaaa, vi behöver nog faktiskt inte handla, vi har allt vi behöver just nu"
"Men då äter vi upp allt, så måååste vi handla sen!"

mhm...åxå ett sätt att få sin vilja igenom, eller?...... tur min tös inte är så stor i maten, kanske? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0